شناسهٔ خبر: 170747 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شورای شهر جدید به دنبال حذف بروکراسی های فسادانگیز اداری در شهرداری باشد

مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای شهر جدید به دنبال حذف بروکراسی‌های فسادانگیز اداری در شهرداری باشد.

به گزارش «نماینده»حجت‌الاسلام مجید نصیرایی شهر را به مثابه یک انسان زنده دانست که در حال رشد و شکوفایی است و باید به جسم و روح آن به صورت همزمان توجه داشت  چراکه غافل شدن از هر کدام سبب آسیب رسیدن به ابعاد وجودی انسان می‌شود.

وی ادامه داد: در شهر نیز باید به ظاهر و باطن به صورت توأمان توجه کرد؛ رفتار و فرهنگ جامعه به مثابه باطن شهر است و غفلت از هرکدام از این دو مؤلفه مهم آسیب‌زا خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین اشخاصی باید در منصب شورای شهر قرار بگیرند که نیازهای حقیقی و واقعی شهر را به درستی شناخته و بتوانند برای بعد مادی و معنوی شهر برنامه‌های جامع و کاملی را ارائه کنند. اعضای شورای شهر باید در مصوبات و قوانینی که وضع میکنند معیارهای اسلامی در خصوص شهر، روابط بین شهروندان، محیط‌های فرهنگی، آموزشی،تفریحی و... را لحاظ کنند. برای مثال ساختمان های بلند و پرتراکم در شهر با معیارهای اسلام مغایرت دارد که سبب ایجاد آسیب فرهنگی در جامعه می‌شود.

نصیرایی درباره مهمترین اولویت و برنامه‌های شورای شهر آینده گفت: بروکراسی طولانی، پیچیده و فسادخیز موجود در بدنه ساختار شهرداری و شورای شهر، مردم را دچار مشکلاتی کرده به نحوی که شهرداری جز یکی از سازمان‌هایی است که بیشترین شکایات و نارضایتی مردم را در بر داشته است. به همین دلیلی اعضای شورای شهر باید قوانینی را وضع کنند که بروکراسی را تا جایی که ممکن است به نفع مردم کاهش‌ دهند و ارائه خدمات با سهولت بیشتری انجام پذیرد.  

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی، پاک‌دستی و روحیه ضد فساد را مهمترین ویژگی اعضای شورا شهر دانست و افزود: با توجه به چالش‌ها و بزنگاه‌هایی که پیش روی شورای شهر وجود دارد در صورتی که شخص حتی به اندازه سر سوزنی دارای روحیه و سابقه فساد، رانت خواری و ...باشد می‌تواند به خود و مردم آسیب جدی وارد کند.

وی در پایان از مردم خواست همانگونه که در بحث ریاست‌جمهوری حساسیت های لازم و کافی را برای انتخاب فرد اصلح به کار می‌برند چراکه نقاط ضعف و قدرت و همچنین عملکرد وی تأثیر مستقیم بر زندگی آحاد جامعه دارد برای انتخاب اعضای شورای شهر نیز همین مقدار حساسیت را اِعمال کنند.

نظر شما