شناسهٔ خبر: 170684 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهروزی‌فر:

تصویب طرح توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی مشکل‌گشای دولت سیزدهم می‌شود

خلیل بهروزی فر عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب طرح توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی به عنوان اقدام حمایتی مجلس در جهت کمک به دولت آینده برای رفع مشکلات این سازمان یاد کرد.

به گزارش «نماینده» خلیل بهروزی‌فر در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه دولت آینده با انباشتی از بدهی در سازمان تامین اجتماعی مواجه خواهد شد، گفت: هم‌اکنون طرحی با عنوان «توانمندسازی سازمان تامین اجتماعی» در دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، چرا که این سازمان با توجه به جامعه هدف گسترده‌ای که دارد، کما اینکه بیش از ۴۵ میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است نیاز به حمایت جدی دارد.

دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلات مالی متعددی بر سازمان تامین اجتماعی سایه افکنده است، ادامه داد: با عنایت به اینکه دولت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهی دارد، بنابراین در قانون بودجه ۱۴۰۰ مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای تخصیص به تامین اجتماعی تعیین کردیم که منابع آن مشخص بوده و قطعا تامین خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته با این مبلغ مشکل سازمان تامین اجتماعی حل نخواهد شد، چرا که متاسفانه برخی سازمان‌ها اعتباراتی که جزء منابع سازمان تامین اجتماعی بوده را برای رفع مشکلات خود استفاده کرده‌اند و این یکی دیگر از مشکلات این سازمان بوده که باید برای رفع آن تدابیری اندیشیده شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس از عزم و اراده لازم برای رفع مشکلات تامین اجتماعی برخوردار بوده و در این راستا اقدامات موثری را نیز انجام داده است و می‌توان امیدوار بود با حمایت مجلس بخشی از مشکلات این سازمان که موانعی را در مسیر بهره‌مندی جامعه هدف از خدمات آن ایجاد می کند، برطرف خواهد شد.

نظر شما