شناسهٔ خبر: 170681 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عسکری مطرح کرد:

ورود کمیسیون کشاورزی به گرانی میوه؛ مسئولین ذی‌ربط توضیحات خود را ارائه می‌کنند

محمد جواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در نشست هفته آینده کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از مسئولین ذی‌ربط در زمینه کنترل قیمت میوه دعوت می‌شود تا توضیحات و گزارش‌های خود را در خصوص دلایل افزایش قیمت و میزان نظارت بر بازار ارائه کنند.

به گزارش «نماینده» محمدجواد عسکری نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص بالا بودن قیمت میوه در بازار، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از میوه مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود کنترل قیمت آن نیازمند نظارت‌های خاص خود است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قیمت محصولات فصلی مانند هلو، زردآلو وگیلاس متاثر از عرضه و تقاضا است و عدم تناسب بین این دو عامل در بازار باعث نوسان قیمت می‌شود، عنوان کرد: باید در نظر داشته باشیم که در سال زراعی جاری باغات میوه کشور با سرمازدگی و پس از آن خشکسالی شدید مواجه شده‌اند و این موضوع کاهش میزان تولید و عرضه را به همراه داشته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: میوه‌های مانند هلو و زردآلو در مناطق خاصی از کشور تولید می‌شوند می‌توان با نگهداری و توزیع مناسب آنها قیمت محصولات را در بازار کنترل کرد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: در نشست هفته آینده کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست از مسئولین ذی‌ربط در زمینه کنترل قیمت میوه در بازار دعوت می‌شود تا توضیحات و گزارش‌های خود را در خصوص دلایل افزایش قیمت و میزان نظارت بر بازار ارائه کنند.

نظر شما