شناسهٔ خبر: 170665 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

واکسیناسیون معلمان باید تا پایان تابستان ۱۴۰۰ به اتمام برسد

وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر ضرورت واکسیناسیون معلمان تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: مجلس نظارت جدی بر روند واکسیناسیون معلمان خواهد داشت تا بازگشایی حضوری مدارس در سال آینده امکان پذیر باشد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی با اشاره به اعلام وزیر آموزش و پرورش مبنی بر شروع واکسیناسیون معلمان از پایان خردادماه، عنوان کرد: واکسیناسیون معلمان تا پیش از شروع مهرماه ۱۴۰۰ ضرورت دارد چرا که یکی از آسیب‌های مهم کرونا حذف آموزش حضوری بود که این آسیب به آسانی و با جایگزین کردن آموزش حضوری قابل جبران نیست.

کاهش نشاط اجتماعی و افسردگی‌ و چاقی مفرط در بین دانش آموزان بر اثر تعطیلی آموزش حضوری

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش نشاط اجتماعی و افسردگی‌ و چاقی مفرط در بین دانش آموزان، گفت: این موارد نشان می‌دهد که معلمان باید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرد.

واکسیناسیون معلمان مقطع ابتدایی اولویت باشد

وی تصریح کرد: پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به ستاد کرونا این بود که معلمان در اولویت واکسن قرار گیرند و واکسیناسیون جامعه فرهنگیان از تیرماه تا شروع سال تحصیلی آغاز شود.

وحیدی یادآور شد: پیشنهاد من این بود که اولویت واکسیناسیون معلمان نیز با مقطع ابتدایی باشد چرا که آموزش حضوری در مقطع ابتدایی بسیار اهمیت بیشتری دارد. ضمن اینکه با این تصمیم مناطق روستایی نیز که دسترسی به اینترنت و موبایل ندارند سریع‌تر مورد واکسیناسیون قرار می‌گیرند و می‌توانند کلاس‌ها را به صورت حضوری تشکیل دهند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه قطعا کمیسیون آموزش بر روند واکسیناسیون معلمان نظارت جدی خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد در کنار واکسیناسیون معلمان مشاغلی که مردم به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط هستند مانند نانوایان و رانندگان تاکسی نیز در اولویت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در دنیا فقط یک نوع واکسن برای سنین پایین تأیید شده است با واکسینه کردن معلمان امکان بازگشایی مدارس وجود دارد به این صورت که کلاس‌های پر تراکم به صورت زوج و فرد و با نصف جمعیت تشکیل شود ولی معلمان موظف به حضور تمام وقت باشد تا از این طریق آسیب معلم کمتر باشد.

نظر شما