شناسهٔ خبر: 170661 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

محمدیاری:

پرداخت حقوق افراد در شرف بازنشستگی از مهمترین مشکلات تامین اجتماعی است

حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: پرداخت حق بیمه افرادی که در شُرف بازنشستگی قرار دارند و حجم عظیمی از مطالبات آنها معوق مانده از مهمترین مشکلات کنونی تامین اجتماعی است که دولت آینده باید برای آن تدبیری بیندیشد.

به گزارش «نماینده» حسن محمدیاری در مورد انتشار خبری مبنی بر اینکه دولت آینده با انباشتی از بدهی در سازمان تامین اجتماعی مواجه می‌شود، گفت: البته در تمام ادوار این اعتقاد وجود دارد که هر دولتی که می‌رود، چالش‌هایی را برای دولت بعدی بر جای می‌گذارد، بنابراین این دوره نیز متمایز از سایر ادوار نیست، ضمن اینکه کارها در این دوره از فعالیت سازمان تامین اجتماعی با روال عادی خود طی شده است.

اجرای مصوبات اخیر کمیسیون اجتماعی هیچ بار مالی برای دولت ایجاد نمی‌کند

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مصوباتی هم که در مجلس برای تامین اجتماعی ایجاد شد با نظر مساعد مسئولان این سازمان بوده و اجرای آنها هیچ بار مالی بر آنها تحمیل نمی‌کند. کما اینکه تصویب طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی از طریق تعامل با مسئولان تامین اجتماعی انجام شد و اگر این تعامل وجود نداشت بدهی آنها به دلیل بدهی‌هایی که سایر صندوق‌های بیمه‌ای دارند، مضاعف می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، در رابطه با اقداماتی که دولت آینده باید برای ارتقاء وضعیت سازمان تامین اجتماعی انجام دهد، تصریح کرد: هم‌اکنون سازمان تامین اجتماعی در بخش‌های مختلف با مشکلات متعددی مواجه شده است که می‌طلبد دولت آینده راهکاری را جهت برون‌رفت از آنها ارائه دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برخی مشکلاتی که سازمان تامین اجتماعی با آنها مواجه شده است، یادآور شد: پرداخت حق بیمه افرادی که در شُرف بازنشستگی قرار دارند و برای دریافت حقوق با مشکل مواجه هستند و حجم عظیمی از مطالبات آنها معوق مانده است از مهمترین مشکلات کنونی سازمان تامین اجتماعی است.

نظر شما