شناسهٔ خبر: 170626 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عمویی:

مانع تراشی کانادا برای حضور اتباع ایرانی در انتخابات/ اتاوا به حقوق بشر اعتقادی ندارد

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از رفتار دولت کانادا در جلوگیری از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور که باعث خواهدشد ایرانیان به ناچار به مرز آمریکا سفر کنند، گفت: این اقدام کانادا حکایت از عدم اعتقاد آنها به حقوق بشر دارد.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل عموئی انتخابات را فرصت تعیین سرنوشت مردم کشورمان برای تعیین رویکرد مدیریت اجرایی ۴ سال آینده کشور دانست و گفت: لازم است زمینه حضور حداکثری ایرانیان در انتخابات فراهم شود که بر این اساس در داخل تلاش هایی صورت گرفته و در خارج نیز تلاش هایی در دست اقدام است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهایی که در آنها نمایندگی و کنسولگری داریم، فرصت رأی دادن برای ایرانیان فراهم شده و در این مسیر نقش ایرانیان خارج از کشور در تعیین سرنوشت کشور کمتر از ایرانیان داخل نبوده و آنها نیز به همان میزان در ساختن آینده ایران نقش دارند.

وی در ادامه با انتقاد از برخی دولت هایی که علیرغم ادعای مردمسالاری، برای حضور در انتخابات مانع ایجاد می کنند، اظهار داشت: کانادا علیرغم وجود حضور تعداد زیاد ایرانیان در این کشور، فرصت حضور در انتخابات را به آنها نمی دهد از این رو رفتار آنها با وجود ادعاهای بشردوستانه نشان می دهد اعتقادی به این موضوع ندارند که اجازه مشارکت سالم در انتخابات را نمی دهند.

عموئی در ادامه با اشاره به تلاش های وزارت امور خارجه برای حضور ایرانیان مقیم کانادا در انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: علیرغم تمام تلاش ها، دولت کانادا مانع تراشی کرد که خلاف رفتار معقول و منطقی یک کشور است لذا از کانادایی ها انتظار داریم مسیر رفتاری خود را تغییر داده و اجازه حضور ایرانیان ساکن کانادا در انتخابات را بدهند تا مجبور به سفر طولانی نشوند.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا علیرغم روابط پرتنش با ایران، امکان رأی دادن ایرانیان را فراهم کرده در حالی که کانادایی ها این حداقل را نیز از ما دریغ کرده اند که به شدت مورد اعتراض ما است.

نظر شما