شناسهٔ خبر: 170590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مقتدایی:

فرسایشی شدن مذاکرات وین به ضرر ملت ایران است

عباس مقتدایی نماینده اصفهان نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:واقعیت این است که آمریکایی ها با زیاده خواهی به دنبال کارشکنی در برجام و فرار از عمل به تعهداتشان هستند.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی با اشاره به ابراز تردید آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به تمایل ایران برای دست یابی به توافق گفت: جمهوری اسلامی ایران حقانیت و صداقت خود را بارها به اثبات رسانده و در کنار آن آمریکایی ها پیمان شکنی و بد عهدی خودشان را به وضوح نشان داده اند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اینگونه نیست که حدس و گمانی وجود داشته باشد بلکه اکنون یقین داریم آمریکایی هایِ پیمان شکن، خلاف مقررات بین المللی عمل کرده اند.

وی افزود: تیم مذاکره کننده ایرانی در دور جدید مذاکرات باید در جهت به منافع ملی تلاش کند؛ منافعی که ما در قبال آن امتیاز هایی را از دست دادیم اما متاسفانه به جهت عدم دقت های لازم از سوی مجموعه مذاکر کننده و دولت، نتوانستیم به میزانی که امتیاز داده ایم امتیاز بگیریم.

مقتدایی بیان کرد: با بد عهدی طرف مقابل و انحراف از موضوع برجام مواجه شده ایم، بنابر این مذاکرات برای این بوده است تا بتوانیم در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها عمل کنیم. قانون اقدام راهبردی کمک کرد تا دست دولت پر شود و از سوی دیگر به مجموعه مذاکره کنندگان و دولت فرصت های محدود در راستای منافع ملت ایران  بدهیم. فرسایشی شدن مذاکرات به ضرر ملت ایران است.

نظر شما