شناسهٔ خبر: 170584 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آصفری:

فعالیت هسته ای ایران در چارچوب معاهده NPT است

آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: فعالیت هسته ای کشورمان در چارچوب معاهده NPT است و برخلاف این ساز و کار عمل نکرده است.

به گزارش «نماینده» محمد حسن آصفری به ادعاهای گروسی، مدیر کل آژانس مبنی بر شفاف نبودن مسئله هسته ای کشورمان اشاره کرد و گفت: اظهارات اخیر مدیر کل آژانس درباره مسئله هسته ای کشورمان برای جمهوری اسلامی ایران نخ نما شده است؛ چرا که از دیر باز چنین اظهاراتی را مطرح می کردند و تصور می کنند با چنین حرف‌هایی ما به آنها اجازه خواهیم داد مجددا پروتکل الحاقی اجرایی شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: اظهارات مدیر کل آژانس و امثالهم نمی تواند جمهوری اسلامی ایران را متقاعد کند که مجددا به آژانس اجازه دهیم تا دوربین های خود را در مراکز هسته ای به صورت آنلاین ثبت و ضبط کند.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: فعالیت هسته ای کشورمان در چارچوب معاهده NPT است و خلاف این ساز و کار  بین المللی هم هیچ گونه اقدامی را انجام نداده ایم و فعالیت هسته ای ایران کاملا شفاف و روشن است.

آصفری تاکید کرد: مدیرکل آژانس اگر می دانست ذره‌ای تخلف یا انحراف در فعالیت هسته ای مان وجود دارد؛ قطعا امروز سازمان ملل و شورای امنیت را علیه ما به خط کرده بود؛ لذا آژانس به سازمانی در راستای منافع آمریکایی ها علیه جمهوری اسلامی ایران مبدل شده است.

وی تصریح کرد: اگر آژانس بداند که کوچکترین سندی دال بر اینکه فعالیت هسته ای بر خلاف چارچوب NPT بوده قطعا دست بردار نبود و اقداماتی را به واسطه فشار از طریق شورای امنیت علیه ایران وارد می کردند؛ لذا اظهارات گروسی سیاسی بوده زیرا تمام فعالیتهای هسته ای ایران شفاف است.

نظر شما