شناسهٔ خبر: 170546 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عسگری در تذکر شفاهی:

همتی به جای متلک پراکنی پاسخگوی عملکرد خود در بانک مرکزی باشد

مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، از ابتدای سال واردات ۵ قلم کالای اساسی مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیش از ۲۰ درصد و آمار ۲۰ قلم کالای ضروری بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش واردات مواجه بوده است.

به گزارش «نماینده» مهدی عسگری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، گفت: نکته ای که این روزها کشور را دچار نگرانی جدی کرده است کاهش واردات کالاهای اساسی و ضروری در عین افزایش واردات کالاهای غیر ضروری است، طبق آمار گمرک و سازمان توسعه تجارت، از ابتدای سال واردات ۵ قلم کالای اساسی مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی بیش از ۲۰ درصد و آمار ۲۰ قلم کالای ضروری بیش از ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش واردات مواجه بوده است.

نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس بیان کرد: بخشی از این کاهش به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز اتفاق افتاده است این کوتاهی از سوی بانک مرکزی رخ داده و نیاز به رسیدگی جدی دارد این موضوع می تواند منجر به چالش برای دولت جدید شود ودولت آتی را در ابتدای کار با مشکل تامین کالاهای ضروی مردم مواجه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه این دولت در روزهای آخر هم همچنان با مصالح و منافع مردم سیاسی و جناحی برخورد می کند و از تجربه تلخ سال گذشته عبرت نگرفته است. این عدم تخصیص ارزی که از سوی بانک مرکزی در زمان آقای همتی اتفاق افتاده است را باید امروز پاسخگو باشد و به جای شعار، حاشیه سازی، متلک پرانی و تخریب رقبا باید از کارنامه عملکردش بگوید.

وی خطاب به همتی گفت: شمایی که نتوانستید ارز نهاده های دامی را تامین کنید که به فاجعه مرغ و تخم مرغ ختم شد چطور می شود به شما اعتماد کرد و دولت را به شما سپرد، شما می گویید به دلیل اختلاف نظر از بانک مرکز کنار گذاشته شده ام، ۲ سال و ۱۰ ماه آنجا مسئولیت داشتید، در این مدت متوجه اختلاف نظر نشدید؟ نزدیک انتخابات متوجه شدید؟ با سیاسی کاری شما را کنار می گذارند می گویید اختلاف نظر داشتند.

این نماینده مجلس بیان کرد: چطور ۳ سال آنجا بودید و پاسخگوی عملکردتان نیستید؟ امروز می گویید با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی موافق نبودم! سه سال به بدترین وجهه ممکن و با کمترین نظارت، به این عمل کردید این فجایع را چه کسی باید پاسخگو باشد، شما اگر قبول نداشتید چطور حاضر شدید پای این حرف بایستید و عمل کنید و با جفای به منافع مردم، جفای به سرمایه های مردم پای این کار بایستید، چطور می شود به شما اعتماد کرد تا در جایگاه های بالاتر قرار بگیرید و کرسی هایی را به شما  سپرد که باید پای منافع مردم بایستید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: امروز FATF فقط راه نجات کشور نیست، این همه ظرفیت های بومی کشور را معطل نگه داشتید و در روزهای آخر دست برنمی دارد، وضعیت واردات کالاهای اساسی و ضروری مردم را پاسخ دهد، اینکه سراغ تخریب، تهمت و حاشیه می روید نشان می دهد برنامه ای و کارنامه ای برای گفتن ندارید./

پایان پیام/

نظر شما