شناسهٔ خبر: 170531 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کریمی:

دولت برای رفع مشکلات معیشتی با مجلس یازدهم همراهی نکرد

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در اجلاسیه اول مجلس یازدهم تلاش های خوبی برای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم داشت اما متاسفانه دولت در بسیاری از موارد با قوه مقننه همراهی نکرد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر کریمی درباره میزان موفقیت اجلاسیه اول مجلس در رفع دغدغه معیشت مردم گفت:  مجلس یازدهم در شرایطی شکل گرفت که یکی از مهم ترین دغدغه ها و  از جمله خواسته های مردم بهبود شرایط اقتصادی به ویژه رفع مشکلات معیشتی اقشار ضعیف جامعه بود که با توجه به این موضوع مجلس اقدامات قانونی را  برای ساماندهی، تامین و توزیع مایحتاج قرار داد و در کنار آن ساختار بودجه ۱۴۰۰ را به نفع مردم اصلاح کرد. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس در راستای ایفای نقش نظارتی خود  پیگیری هایی را در  بحث ساماندهی امور مربوط به ارز کالاهای اساسی و برخورد با رانت‌های موجود در ارز ۴۲۰۰ تومانی و رانت خواران آن داشت .

وی افزود: طرح های دیگری برای توزیع سهمیه بندی کالاهای اساسی تعیین شد که متاسافانه دولت با بحث سهمیه بندی الکترونیکی مخالفت کرد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به آنچه گفته شد مجلس یازدهم در اجلاسیه اول  تلاش های خوبی برای رفع بخشی از دغدغه معیشتی مردم انجام داد اما متاسفانه دولت در بسیاری از موارد با قوه مقننه همراهی نکرد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر مجلس طرح  پوشش بیمه کارگران ساختمانی را در دستور کار قرار دارد تا با تصویب این طرح بخش قابل توجهی از کارگران تحت پوششش بیمه ای قرار بگیرند و بتوانند از مزایا آن استفاده کنند.

پایان پیام/

نظر شما