شناسهٔ خبر: 170525 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ابوترابی:

برگزاری مناظره‌های انتخاباتی به سبک کشورهای غربی منافع ملی را تامین نمی کند

ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید دارد که نباید سبک برگزاری مناظره های انتخاباتی غربی شود چرا که باعث وارد شدن آسیب به کشور می شود.

به گزارش «نماینده» ابوالفضل ابوترابی با انتقاد از سطح مناظره های انتخاباتی گفت: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که وقتی مناظره ها به سبک غربی شود به ضرر کشور تمام می شود، دو قطبی سازی ها با هدف جنگ روانی انجام می شود که منافعی برای کشور ندارد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مناظره ای که اقتصاد محور اصلی آن بود، شاهد بودیم برخی از کاندیداها به مباحث بی ربط اشاره داشتند، تهمت و افترا زدند و خلاف موضوع سوال و مناظره اقتصادی صحبت کردند. بیان مباحثی چون تایید یا رد صلاحیت برخی دواطلبان ارتباطی به کاندیداها نداشت.

وی بیان کرد: کاندیداها باید در موضوع مناظره به سوالات پاسخ و برنامه ارائه دهند، در این مناظره به نظر می رسید برخی کاندیداها برنامه ای در بخش اقتصادی نداشتند در حالی که مردم انتظار داشتند آنها بگویند برای موضوع مهم اقتصادی کشور چه برنامه و ایده هایی دارند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: کاندیداها وکیل کسانی که تایید صلاحیت نشده اند، نیستند، بررسی مدارک تحصیلی بر عهده شورای نگهبان است و حتما شورای نگهبان به درستی از عهده بررسی مدارک تحصیلی و شرطِ داشتن حداقل مدرک فوق لیسانس برآمده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: توصیه می شود که در مناظره های بعدی کاندیداها در مسیر مناظره گفت‌وگو کنند چرا که غربی شدن مناظره ها به ضرر کشور تمام می شود.

پایان پیام/

نظر شما