شناسهٔ خبر: 170478 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مشارکت بالا در انتخابات دولت آینده را برای دفاع از منافع ملی قوی‌تر می‌کند/ غفلت دولت فعلی از ظرفیت داخلی

عباسی دوانی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات به دولت آینده این توان را می‌دهد تا با پشتوانه مردمی از منافع ملی در مجامع بین‌المللی با قدرت بیشتری دفاع کند و با قاطعیت مذاکرات را نیز به نتیجه برساند.

به گزارش «نماینده» فریدون عباسی‌دوانی رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر مردم در انتخابات مشارکت کنند مذاکرات در دولت آینده به نتیجه می‌رسد، گفت: پشتوانه نظام جمهوری اسلامی بعد از خداوند و امام زمان مردمی هستند که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شدند. در واقع اگر مردم نبودند انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی نمی‌رسید.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانستیم به شکل کلاسیک در مقابل دشمن به پیروزی برسیم، عنوان کرد: امام خمینی (ره) باور مردم را تغییر داد و توانست با  استفاده از پشتوانه مردمی طومار شاهنشاهی را در هم پیچید و به زباله‌دان تاریخ فرستاد.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ در دوران دفاع مقدس ما نمی‌توانستیم تنها با تکیه بر ارتش مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و در واقع حضور مردم در صحنه بود که معادلات دشمنان و غرب را برهم ریخت و با سیل عظیم حضور مردم در جبهه‌های جنگ توانستیم به پیروزی برسیم.

عباسی با بیان اینکه دشمنان با به راه انداختن جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان قصد دارند مردم را از نظام ناامید کنند، اظهار داشت: متأسفانه نگاه و باور دولت فعلی برای  برون رفت از مشکلات اقتصادی به بیرون از کشور و غرب بوده و اعتقادی به  ایستادگی نداشته است؛ لذا دولت از ظرفیت و توانمندی عظیم داخل کشور برای مقابله با تحریم‌های دشمنان نیز غافل ماند.

وی با تأکید بر اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات به دولت آینده این توان را می‌دهد تا با پشتوانه مردمی از منافع ملی در مجامع بین‌المللی با قدرت بیشتری دفاع کند و با قاطعیت مذاکرات را نیز به نتیجه برساند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برای رفع تحریم‌ها دو راه پیش روی کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: نخست مشارکت مردم در انتخابات و ایجاد  انسجام در قوای مجریه، قضاییه و مقننه در کنار حاکمیت رهبری است.

عباسی دوانی ادامه داد: راه بعدی برداشته شدن تحریم ها، فشار بر رژیم صهیونیستی است تا بتوانیم این رژیم غاصب را به زانو درآورده و جایگاه مردود او را از بین ببریم.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: کاندیداها با استفاده از شعارهایی نظیر برخی شعارهایی که در انتخابات سال‌های ۷۶، ۹۲ و ۹۶ داده می شود و با آن درصدد فریب افکار عمومی و جذب رأی جوانان و زنان کشور بود، پرهیز کنند چرا که امروز مردم به این آگاهی رسیده اند که فریب این دست از شعارها را نخواهند خورد زیرا امروز ملت تنها براساس کارنامه و عملکرد به نامزد اصلح رأی خواهند داد.

نظر شما