شناسهٔ خبر: 170456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نوش آبادی:

سیاست چندجانبه گرایی دولت‌ها، سبب منزوی شدن آمریکا شده است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه دنیا به سمت چندجانبه گرایی پیش می رود و بر این اساس شاهد ایفای نقش از سوی کشورهای مختلف هستیم.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی در خصوص اهمیت مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده، گفت: امروزه دنیا به سمت چندجانبه گرایی پیش می رود و بر این اساس شاهد ایفای نقش از سوی کشورهای مختلف هستیم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها طی دهه‌های گذشته تلاش کردند سیاست یکجانبه گرایی را توسعه دهند، اظهار کرد: در واقع کاخ سفید به دنبال حکمرانی مطلق بر دنیا بود و در این راستا اقدامات ضدبشری زیادی انجام داده است.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که با آگاهی بخشیِ انجام شده در سال های گذشته و توسعه کشورها، دسیسه یکجانبه گرایی نقش برآب شده و قدرت های نوظهور جدیدی شکل گرفته اند. 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه امروزه ملت های آزاده درصدد شکل دهی اجماع بین المللی در راستای سوق دادن آمریکا به سمت انزواء هستند، افزود: این امر نشان می دهد سیاست چندجانبه گرایی در حال تحقق است و کشورها به دنبال تامین منافع خود هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در عرصه چندجانبه گرایی هر کشوری مطابق ظرفیت هایش ایفای نقش می کند، خاطرنشان کرد: چنین موضوعی بر خلاف خواسته سیاستمداران کاخ سفید است از این رو شاهد اجرای برخی سیاست های مانند ایران هراسی در راستای جلوگیری از سیاست چندجانبه گرایی هستیم.

پایان پیام/

نظر شما