شناسهٔ خبر: 170408 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

یوسفی:

در مذاکرات وین چه دادیم و چه گرفته ایم؟/ دولت با مردم شفاف سخن بگوید

مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت شفاف بگوید که در ۸ سال گذشته و مخصوصا دور جدید مذاکرات وین چه داده، چه گرفته و قرار است در واپسین روزهای باقی مانده از عمر خود چه اتفاقی بیفتد.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به روند طولانی شدن مذاکرات وین اظهار کرد: دوستان دولت ۸ سال است که در حال مذاکره هستند اما کماکان مشکلات اقتصادی مردم  و تحریم‌ها  رفع  نشده است.

وی افزود: از بهمن سال گذشته تاکنون چند دور مذاکره میان مسئولان دیپلماسی و کشورهای طرف برجام انجام شده، اما متاسفانه هیچ اطلاعات مشخصی از خروجی این مذاکرات به ما و مردم اعلام نشده است در حالی که عمل به قانون اقدام راهبردی دست کشور را در چانه زنی بیشتر باز می‌کرد.

یوسفی بیان کرد: اگر به قانون اقدام راهبردی که توسط مجلس به تصویب رسید عمل می‌شد وقت اروپا برای عمل به تعهدات و برداشتن تحریمها نهایتا تا فروردین ماه به پایان می‌رسید.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت دائما در حال تمدید فرصت برای اروپاست گفت: ما نباید با دادن امتیاز به اروپایی‌ها دست خودمان را خالی کنیم و بهتر است دولت کمی به ضرب المثل آزموده را آزمودن خطاست، توجه کند مگر کسی برگ برنده خود را در برابر حریف رو می‌کند؟

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: بنده کاملا با مسئله مذاکره موافقم اما دولت شفاف بگوید که در این زمان ۸ ساله و مخصوصا دور جدید مذاکرات وین چه داده، چه گرفته و قرار است در واپسین روزهای باقی مانده از عمر دولت دوازدهم چه اتفاقی بیفتد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: این همه عجله و شتاب در مذاکرات اگر برای حل مشکلات کشور است پس چرا تحریم‌ها برداشته نمی‌شود تا راستی آزمایی صورت گیرد؟ ما به همه تعهداتمان عمل کردیم و اگر تحریم‌ها توسط طرفین بدعهد برداشته نشود، در نهایت ما به برجام باز نخواهیم گشت.

انتهای پیام/

نظر شما