شناسهٔ خبر: 170376 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سلیمی:

شکست طرح آتش‌بس در یمن نتیجه فرافکنی ائتلاف سعودی است

اصغر سلیمی عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس اعتقاد دارد ائتلاف سعودی تلاش می کند با کارشکنی در روند شکل گیری آتش بس و افزایش فشار بر یمنی ها، شکست هایش را جبران کند.

به گزارش «نماینده» اصغر سلیمی با اشاره اعتراف فرستاده سازمان ملل به ناکامی تلاش‌هایش برای ایجاد آتش‌بس در یمن، گفت: متاسفانه ائتلاف سعودی بارها موضوع آتش بس را مطرح کرده اما این امر را با حملات شبانه جنگده هایش نقش کرده است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ائتلاف سعودی به خوبی متوجه شده راهی جزء خروج از یمن ندارد و برای دستیابی به این مهم باید به دنبال راهکار سیاسی باشد.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان تلاش می کند با افزایش فشار بر مردم یمن، مسئله سیاسی را خواست صنعا معرفی کند تا سرپوشی بر شکست های پی در پی گذاشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: سازمان ملل متحد برای دستیابی به آتش‌بس سراسری، رفع محدودیت‌های مربوط به جابجایی آزادانه مردم و ارسال کالاهای اساسی به  یمن و راه‌اندازی مجدد روند سیاسی میان طرفین واسطه شده اما طبق موارد یاد شده ائتلاف سعودی اقدام به کارشکنی می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم یمن طی سال های گذشته با مشکلات متعددی مواجه شدند اما با استقامت خود موازنه قدرت را تغییر دادند و این روند تا زمان آزادی سرزمین شان ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما