شناسهٔ خبر: 170371 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اصلاح طلبان اجازه اعلام علنی عدم احراز صلاحیت را به شورای نگهبان بدهند

آزادی خواه عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: اگر اصلاح‌طلبان از عدم احراز صلاحیت کاندیداهای منتسب خود ناراحتند به شورای نگهبان اجازه دهند تا علت عدم احراز صلاحیت این کاندیدها را اعلام کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان به دنبال عدم احراز صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی براینکه عدم احراز صلاحیت این کاندیداها موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد، گفت: موضوع مشارکت مردم در انتخابات یک مسئله دو طرفه است. مردم عملکرد را می‌بینند و مشارکت می‌کنند و از اول انقلاب تاکنون همواره رویه همین‌گونه بوده است و بحث تأیید یا عدم احراز صلاحیت‌های کاندیداها توسط شورای نگهبان تأثیری در این مشارکت نداشته است.

وی افزود: همواره سطح و میزان مشارکت به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های مختلف به خاطر عملکرد دولت‌ها کاهش یا افزایش داشته است و براساس عملکرد دولت‌ها میزان مشارکت مردم کم یا زیاد می‌شده است.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: سوتدبیر دولت، تورم و گرانی، بدعهدی‌ها، عدم توفیق و عدم موفقیت در موضوعاتی همچون برجام و به ویژه بورس که تقریباً همه مردم را متأثر از خود کرد و دخالت غیرکارشناسی دولت در بازار بورس،  سوتدبیر دولت در حوزه سکه و ارز همگی زمینه و موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد:‌ در دولت آقای روحانی ما شاهد بودیم دلار از حدود ۳ هزار تومان به حدود ۳۰ هزار تومان رسید و این مسئله به همراه مواردی که در بالا ذکر شده باعث شد تا عده‌ای از مردم انگیزه لازم برای حضور در انتخابات را نداشته باشند.

وی افزود: انحراف اذهان عمومی از سوتدبیر دولت به عملکرد شورای نگهبان نیرنگ بزرگی است که برخی از چهره‌های سیاسی داخلی و برخی جریانات همسو با دولت اعم از اصلاح‌طلبان، مشارکتی‌ها، جبهه ملی‌ها و ... در دستور کار خود قرار دادند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: تصمیم قاطع شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها نشان داد که شورای نگهبان مثل گذشته و بلکه بهتر از گذشته به گونه‌ای تدبیر می‌کند تا آینده کشور را به بهترین شکل ترسیم کند.  

آزادیخواه خاطرنشان کرد: اگر جریان اصلاح‌طلب از عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداهای منتسب به خود ناراحت است به شورای نگهبان اجازه دهد تا این شورا در یک فضای به دور از غوغاسالاری علت عدم احراز صلاحیت این کاندیداها را برای مردم اعلام کند. آنگاه مشخص خواهد شد که شورای نگهبان چگونه عمل کرده است.

وی در پایان گفت: مردم با کمترین تأمل قطعاً به این نتیجه خواهند رسید که شورای نگهبان این بار نه صرفاً همدردی بلکه از بسیاری از آسیب‌های مختلف پیش‌بینی کرده است.

نظر شما