شناسهٔ خبر: 170366 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجلس یازدهم از لوایح کارشناسی شده استقبال می کند

سیدعلی آقا زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دولت خسته و فاقد نوآوری دوازدهم باعث تراکم طرح و گرفتن وقت زیادی از اجلاسیه اول مجلس یازدهم شد.

به گزارش«نماینده» سید علی آقازاده دافساری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به لوایح در مجلس یازدهم گفت: همانطور که در فرمایشات حضرت آقا بود این مجلس کیفیت،توانمندی و ظرفیت های بالای علمی،دانشی،تعهد و شایستگی دارد که بسیار پویا و فعال است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به طور طبیعی چنین مجلسی وقتی که دارای دانش لازم و از طرف دیگر نیاز های فراوان اجتماعی باعث حرکت نمایندگان به سمت تهیه طرح شد. طرح های نمایندگان به عنوان راهکاری برای برون رفت از مشکلات کنونی ارائه شد و نیت اولیه مجلس یازدهم بر این بود که به صورت ضربتی و انقلابی طرح هایی را تهیه کنیم که بتوانند حلال مشکلات مردم باشد که این هدف اصلی طراحان است.

آقازاده دافساری بیان کرد: با توجه به کثرت طرح و روند طولانی بررسی تا تصویب و از طرف دیگر تهیه طرح های تعجیلی با توجه به مفید بود آن ها، ممکن است جامعیت لازم را نداشته باشد. به طور طبیعی اگر دولت فعال، علمی و بروز می داشتیم قطعا مجلس به دنبال تهیه طرح نمی رفت و از ارائه لوایح کارشناسی شده استقبال می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: از آنجایی که دولت دوازدهم یک دولت سنگین،خسته و فاقد نوآوری های طرحی،علمی و اجرایی باعث شده مجلس طرح هایی تهیه کند که این طرح ها ضمن ایجاد تراکم وقت مجلس را می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش حضرت آقا ما بایستی به سمت لایحه محوری پیش رویم و امیدواریم که دولت جدید شرایطی را فراهم آورد که نیاز ارائه طرح از سوی نمایندگان نباشد.

نظر شما