شناسهٔ خبر: 170355 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رشیدی: اینکه اصلاح‌طلبان هرکه را معرفی می‌کنند شورای نگهبان تأیید کند توقع بجایی نیست

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها سیاسی عمل نمی‌کند، گفت: اینکه اصلاح‌طلبان توقع داشته باشند هرکه را معرفی می‌کنند شورای نگهبان صلاحیتش را تأیید کند توقع بجایی نیست.

به گزارش «نماینده» محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان به دنبال رد صلاحیت تعدادی از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مبنی براینکه با رد صلاحیت این کاندیداها مشارکت در انتخابات پایین خواهد آمد، گفت: شورای نگهبان در بحث و بررسی صلاحیت‌ها به هیچ وجه سیاسی عمل نمی‌کند و دلیل آن هم همین است که 30 سال اصلاح‌طلبان در ا ین مملکت رئیس جمهور بودند و امور  اجرایی کشور دست‌شان بوده است.

وی افزود:‌ در دوره‌های مختلف انتخابات ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان کاندیدا داشتند و در اکثر مواقع کاندیداهای آنها پیروز انتخابات بوده و حتی در انتخابات پیش‌رو هم کاندیدا دارند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان توقع دارند هر فردی را که آنها می‌خواهند و معرفی می‌کنند شورای نگهبان تأیید صلاحیت کند توقع بجایی نیست. از سوی دیگر همانطور که تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان در روند بررسی صلاحیت‌ها حذف شدند کاندیداهای اصولگران و نیز کسانی که سابقه کار انقلابی در این مملکت دارند صلاحیت‌شان در روند بررسی‌ها احراز نشده است و هرچه در روند بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان اعمال شده در خصوص کاندیدهای هر دو جناح بوده نه اینکه فقط شامل حال اصلاح‌طلبان شده باشد.

رشیدی خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است حال که اصلاح طلبان یک کاندیدا در انتخابات دارند بهتر می‌توانند به اجماع برسند تا اصولگرایان که کاندیداهای متعددی دارند و ا ین مسئله بدیهی است که موجب خرد شدن آرا در انتخابات می‌شود.

وی ا فزود: واقعیت این است که مردم امروز در انتخاب کاندیدای مورد نظر خود از خطوط اصولگرایی و اصلاح‌طلبی عبور کردند. مردم امروز به دنبال فردی می‌گردند که به لحاظ پاکدستی او را قبول داشته باشند و بدانند که این فرد با فساد مبارزه می‌کند و برنامه مناسبی برای سیستم اجرایی کشور در دستش است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: اگر چنین فردی در بین کاندیداها خودش را نشان دهد و بروز پیدا کند مردم به او رأی می‌دهند و کاری به اصولگرا و اصلاح‌طلب بودنش ندارند.

رشیدی خاطرنشان کرد: مردم با کاندیدایی عهد اخوت ندارند، اگر فردی برنامه کاری خوبی داشته باشد، پاک‌دست باشد و به مبارزه با فساد پایبند باشد یقیناً مردم به او اعتماد  کرده و رأی بالایی خواهد آورد.

نظر شما