شناسهٔ خبر: 170318 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قوانین مزاحم رونق اقتصاد مرز نشینان حذف می شوند

فداحسین مالکی.jpg رئیس فراکسیون مرز نشینان مجلس گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان دولتی و فرماندهی مرزبانی کشور فرصت ها،چالش‌ها و موانع پیش روی مرزنشینان مطرح و بررسی شد.

به گزارش«نماینده»فداحسین مالکی در تشریح جلسه روز گذشته فراکسیون مرزنشینان مجلس گفت: با توجه به حساسیت مناطق مرزی  و مشکلات جدی مردم در ۱۶ استان مرزنشین کشور و از طرف دیگر تاکید فراکسیون بر حل عمده مشکلات مردم این استان ها نشستی را با مسئولان دولتی برگزار کردیم.

رئیس فراکسیون مرز نشینان مجلس یازدهم ادامه داد: طی جلسه‌ای با حضور معاونین وزارت کشور،وزارت امور خارجه، فرماندهی مرزبانی کشور و معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور موضوعات کلی از جمله فرصت ها،چالش‌ها و موانع پیش روی مرزنشینان مطرح و بررسی شد و نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

وی افزود: قرار شد وزارت امور خارجه چالش های موجود را استخراج کرده و لیست آنها را  به فراکسیون مرزنشینان ارسال کند تا مشخص شود که چه کشورهایی علاقمند به تبادلات تجاری با کشورمان هستند و اگر برخی از کشورها تمایلی نداشتند مقرر شد تا وزارت خارجه دیپلماسی با کشورهای همسایه را تقویت کند.

مالکی بیان کرد: وزارت کشور مامور شد تا  گزارش جامعی از موانع پیش رو در فعال سازی بازارچه‌های مرزی را تهیه و لیست قوانین مزاحم را احصا و به فراکسیون ارائه کند تا حذف آن ها در دستور کار مجلس قرار گیرد. علاوه بر بحث قوانین مقرر شد تا بخشنامه هایی که باعث ایجاد  جلوگیری از فعال شدن اقتصاد مرزنشینان شده، به منظور روان سازی در جهت تبادلات تجاری و اقتصادی لغو شود؛ این موضوع می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و ما را از خود تحریمی نجات دهد.

 رئیس فراکسیون مرز نشینان مجلس یازدهم ابراز کرد: در ادامه اقدامات فراکسیون برای حل مشکل صید و صیادی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر و هرمزگان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: چندی پیش سازمان شیلات کشور مجوز صیادان این استان ها را لغو کرده بود که طی نامه به وزیر جهاد کشاورزی قرار شد به منظور فراهم آوردن زمینه اشتغال جوانان و رونق صید، مجوزهای لازم صادر شود. 

مالکی بیان کرد: دستور کار بعدی فراکسیون پیگیری حقوق و مزایای کارکنان مرزنشینان  شاغل در سازمان های دولتی بود که قبلاً توسط دیوان عدالت اداری لغو شده است؛ با توجه به نامه فراکسیون مرزنشینان به آیت الله رئیسی  قرار  شد تا دیوان عالی کشور اقدام به لغو مصوبه دیوان عدالت کند که این اتفاق کمک بسیاری بزرگی به این قشر زحمتکش می کند.

نظر شما