شناسهٔ خبر: 170317 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

قول وزیر نیرو برای جبران مافات/ خاموشی‌ها امنیت مردم را تهدید می کند

بسطامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه خاموشی‌ها تاثیر زیادی در افزایش ترافیک، تصادفات و تهدید امنیت کشور دارد، گفت: تامین نور کافی برای معابر و خیابان‌ها از جمله مولفه‌های موثر در ایجاد امنیت به شمار می‌رود و در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد خاموشی‌ها تهدید امنیت مردم را به دنبال دارد.

به گزارش «نماینده» علی اکبر بسطامی با انتقاد از اینکه خاموشی‌ها تاثیر زیادی در افزایش ترافیک، تصادفات و تهدید امنیت کشور دارد، گفت: تامین نور کافی برای معابر و خیابان‌ها از جمله مولفه‌های موثر در ایجاد امنیت به شمار می‌رود و در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد خاموشی‌ها تهدید امنیت مردم و افزایش نارضایتی‌ها را به دنبال دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از قطعی برق چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، ادامه داد: چراغ‌ها نقش موثری در تامین سلامت شهروندان دارد و قطعی برق موجب اختلال ترافیکی، راهبندان و بی نظمی در عبور و مورد و از همه مهمتر افزایش تصادفات خواهد شد؛ در برخی مناطق گرمسیر شاهد گرمای بیش از ۵۰ درجه هستیم و قعطی برق مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.

وی یادآور شد: وزیر نیرو دیروز در گزارشی توضیحات لازم را در مورد خاموشی‌ها ارائه کرد و شاهد نوعی بی برنامگی در حوزه وزارت نیرو و توانیر بودیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نیرو در زمانی که باید از گاز استفاده می‌کرد از برق استفاده کرد و بخش زیادی از منابع را هدر داد در واقع منتظر بود فصلی از سال باران ببارد اما بارش‌ها را نداشیم و اکنون ذخایر سدها به حداقل رسیده؛ می‌خواستند با برنامه‌ریزی جبران مافات کنند فارغ از اینکه تصمیمات گذشته مشکلات جدیدی را ایجاد خواهد کرد بنابراین خاموشی ها نتیجه بی تدبیری وزارت نیرو است.

بسطامی یادآور شد: اردکانیان پاسخ هایی را در صحن دادند اما به هیچ وجه برای نمایندگان قانع کننده نبود و قرار شد در این رابطه جبران مافات کند.

پایان پیام/

نظر شما