شناسهٔ خبر: 170289 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» دغدغه‌های معلمان را برطرف می‌کند

شیوا قاسمی پور عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی طرح «تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش» در کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: در این طرح بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان علاقمند به معلمی، معلمان نهضتی، نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی، سرباز معلم‌ها، نیروهای فعال در بخش خصوصی مانند مدارس غیرانتفاعی دیده شده است.

به گزارش «نماینده» شیوا قاسمی‌پور با اشاره به نشست امروز کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی طرح تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: با تصویب و اجرای طرح تامین نیروی انسانی وضعیت شغلی و استخدامی نیروهای فعال در آموزش و پرورش مشخص می‌شود و این طرح پس از تصویب در کمیسیون به‌ منظور بررسی جزئیات به کمیته آموزش و پرورش ارجاع شده است.

نماینده مردم مریوان  و سروآباد در  مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس محتوای این طرح؛ آموزش و پرورش باید کمبود معلم در نظام آموزشی را اعلام کند، به ترتیب ۶۰ و ۴۰ درصد نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان و آزمون ماده ۲۸ جذب می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در بدنه سیستم آموزش و پرورش کشور و از سوی دیگر نارضایتی نیروهای حق‌التدریس، پیش‌دبستانی و معلمان نهضت در حال تدریس، این طرح با هدف حل این معضل یک بار برای همیشه تدوین شده است.

وی افزود: پیشتر در آموزش و پرورش یکسری ردیف‌های استخدامی گرفته شده بود، همچنین در مجلس دهم بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، کار استخدام ۸۰ هزار نفر نیرو انجام شده است.

قاسمی‌پور تاکید کرد: کمیسیون آموزش مجلس یازدهم با درک صحیح از دغدغه‌های نیروی فعال در بدنه آموزشی که تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند، در طرحی جامع با عنوان تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش می‌خواهد یک بار برای همیشه برای این منظور تصمیم‌گیری کرده و به تجمعات گاه به گاه این افراد در مقابل ساختمان مجلس در اعتراض به وضعیت شغلی آن‌ها پایان دهد.

وی عنوان کرد: در این طرح بسترهای لازم برای جذب فارغ‌التحصیلان علاقمند به معلمی، معلمان نهضتی، نیروهای حق‌التدریس و پیش‌دبستانی، سرباز معلم‌ها، نیروهای فعال در بخش خصوصی مانند مدارس غیرانتفاعی دیده شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید ترتیبی اتخاذ شود که سازمان اداره استخدامی در قالب چارچوبی کلی به صورت عمومی و یا جذب سالانه با در نظر گرفتن شاخص‌ها و ضرایبی مانند مدرک تحصیلی، سابقه فعالیت و برخی امتیازات دیگر درباره استخدام این نیروها اقدام کرده و وضعیت شغلی آن‌ها روشن می‌شود

نظر شما