شناسهٔ خبر: 170250 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

امیدوارم طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران مثمرثمر واقع شود/نظارت بر حسابرسان رسمی ضروری است

حسابدار رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات حرفه ای حسابداران که کلیات آن تصویب شد، مثمرثمر واقع شده و ان شالله بتواند اثر خوبی در حوزه محتوایی حسابرسی از طریق سازمان حسابرسی، حسابداران رسمی و موسسات حسابرسی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹ خرداد) مجلس شورای اسلامی  پس از تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران درباره این طرح گفت: یکی از ضرورت های جدی که ما داریم و مجلس به آن عنایت دارد، همین بحث نظارت ها و شفافیت هاست. مثلاً در حوزه نظام مهندسی، نیازمند نظارت بر ساخت و ساز هستیم. در سازمان نظام پزشکی نیز همینطور. همچنین نظارت بر حسابرسان رسمی و این تعداد نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی و خود سازمان حسابرسی ضروری است و اینها موضوعاتی است که اگر شکلی با آنها برخورد کنیم، در رسیدگی به تفریغ بودجه آنها، دچار مشکلاتی می شویم، اما اگر رسیدگی ها دقیق و شفاف باشد، از مشکلات کاسته خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسئولان باید از اقدامات شکلی پرهیز کنند، افزود: امیدوارم این طرح که کلیات آن تصویب شد، مثمرثمر واقع شده و اگر اشکالاتی دارد در کمیسیون مربوطه رفع شود و ان شالله بتواند اثر خوبی در حوزه محتوای حسابرسی از طریق سازمان حسابرسی، حسابداران رسمی و موسسات حسابرسی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین اگر شکایاتی در این زمینه وجود داشته باشد، می توانند به کمیسیون اصل ۹۰ مراجعه کنند.

نظر شما