شناسهٔ خبر: 170200 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عادی‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌ها خطر بروز موج پنجم کرونا را به دنبال دارد

باقرزاده نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با هشدار نسبت به اینکه عادی‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌ها خطر بروز موج پنجم کرونا را در پی دارد بر ضرورت اعمال محدودیت تردد برای تعطیلات خرداد تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» علی اصغر باقرزاده در مورد ابراز نگرانی‌ها از پیک پنجم کرونا، گفت: باید به طور مداوم ابراز نگرانی کرد تا مردم رعایت پروتکل‌ها را فراموش نکنند در این رابطه زمانی که آمار مرگ و میرها اندکی کاهش می‌یابد مهمانی و دورهمی‌ها برپا می‌شود و پروتکل‌ها مورد غفلت قرار می‌گیرند  بنابراین باید به طور مداوم هشدارهای لازم داده شود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: کرونا در کشور هند بیداد می‌کند و آمار مرگ و میرها بسیار بالا است ضروری است وزارت بهداشت و مسئولان ذیربط نهایت اهتمام خود را داشته باشند که وارد پیک پنجم کرونا نشویم هر چند در حال حاضر تعداد شهرهای قرمز در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: اگر با پیک پنجم کرونا مواجه شویم می‌تواند انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد و مشارکت‌ها را کاهش دهد؛ هشدارها باید جدی گرفته شود و به این معنا نباشد که تنها فضاسازی الکی و هدف ترساندن مردم باشد؛ کوچکترین لغزش‌ها می‌تواند آسیب فراوانی و موج جدیدی را در کشور ایجاد کند؛ سرایت ویروس هندی و مرگ و میرهای ناشی از آن بسیار بالاست و رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری مانند سابق باید بسیار جدی گرفته شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس یازدهم با بیان اینکه برای تعطیلات خرداد باید محدودیت‌هایی اعمال شود، ادامه داد: همچنین تعطیلات تابستان و مسافرت‌ها را در پیش داریم در این رابطه ضروری است تردد میان استان‌ها محدود شود و تمهیداتی برای جلوگیری از شیوع بیماری اتخاذ شود.

باقرزاده یادآور شد: اگر دولت و حکومت برنامه ریزی مناسبی را نداشته باشند وارد موج بعدی خواهیم شد و سلامت مردم در معرض تهدید قرار می‌گیرد؛ انتظار می‌رود مردم از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند تا شاهد افزایش فوتی‌ها و بستری‌ها نباشیم؛ متاسفانه مرگ و میرها عادی انگاری شده و این عادی‌انگاری ها بسیار خطرناک است و افزایش فوتی‌ها را در پی دارد بنابراین رسانه ها و وزارت بهداشت باید  فرهنگ سازی مناسبی را داشته باشند تا وارد موج های بعدی نشویم.

نظر شما