شناسهٔ خبر: 170197 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ویژگی های مهم طرح جامع مدیریت شهری و روستایی

علی حدادی سخنگو کمیسیون امور داخلی کشور مجلس گفت: ایجاد هم افزایی در ساختار اداری، شهر الکترونیک و جلوگیری از هدر رفت بیت المال از جمله ویژگی‌های مهم طرح جامع مدیریت شهری است.

به گزارش «نماینده» علی حدادی با اشاره به بررسی طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، گفت: این طرح کار بسیار بزرگ و سنجده‌ای است که فرآیند ویژه و خاصی می طلبد، به همین دلیل در بین دستگاه‌های اجرایی، دولت و مجموعه‌های مختلف باید انسجام ایجاد شود تا خروجی آن خدمت رسانی مستقیم به مردم باشد.

سخنگو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: متاسفانه شوراهای کشورمان شوراهای شهرداری هستند و موازی کاری دستگاه های اجرایی موجب  هدر رفت فراوان بیت المال شده است؛  به این شکل که هر کدام از دستگاه های اجرایی در سطح شهر برای خودشان کاری را انجام می دهند که این موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی در ارائه خدمات به مردم شده است.

حدادی بیان کرد: هدف طرح جامع مدیریت شهری و روستایی ایجاد هم افزایی در ساختار اداری دستگاه های اجرای کشور بوده که این هم افزایی همراه با وحدت رویه شکل می‌گیرد و منجر به ارائه خدمات دهی خوب به مردم می شود.

وی ابراز کرد: این طرح در کارگروه مربوطه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درحال بررسی است که بزودی به برای تصویب به صحن کمیسیون خواهد آمد.

سخنگو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: شهر الکترونیک یکی از مواردی است که در لایحه جامع شهری آمده تا پاسخگویی ها به موقع صورت بگیرد و مدیریت زمان انجام شود

نظر شما