شناسهٔ خبر: 170187 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو هیئت‌رئیسه مجلس: جهانگیری اگر تأیید صلاحیت هم می‌شد در انتخابات رأی نداشت

جهانگیری مجتبی یوسفی گفت: آقای جهانگیری در ۸ سال گذشته نفر دوم دولت بود و در تصمیمات اقتصادی دولت که وضعیت معیشتی فعلی را برای مردم به وجود آورده، نقش مؤثر داشت و واقعیت این است که اگر تأیید صلاحیت هم می‌شد در انتخابات رأی نداشت.

بهگزارش «نماینده» مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانیه اخیر اصلاح طلبان در رابطه با تایید صلاحیت کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بعضی جریانات سیاسی عملکرد خود در دوران مدیریتی‌شان را نباید به مسأله انتخابات گره بزنند.

وی افزود: واقعیت این است که اگر در شرایط کنونی حتی اگر آقای روحانی هم مجدد می‌توانست کاندیدا شود و تایید صلاحیت می‌شد، مردم به وی رأی نمی‌دادند. وقتی عملکرد اقتصادی ۸ ساله دولت را مشاهده می‌کنیم، ‌ می‌بینیم که این عملکرد به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: عملکرد اقتصادی دولت در این ۸ سال به گونه‌ای بود که فقرا فقیرتر و سرمایه‌دارها سرمایه‌دارتر شدند. وضعیت اقتصادی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه بی برنامگی دولت است.

یوسفی خاطرنشان کرد: دولتمردان ما که این وضعیت را برای مردم به وجود آورده‌اند و حامیان اصلاح طلب آنها امروز باید در مظان پاسخگویی باشند نه در مظان مطالبه‌گری و باید به مردم به خاطر عملکردشان پاسخگو باشند.

وی افزود: آقای جهانگیری که یکی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود، در ۸ سال گذشته نفر دوم دولت بود و معیشت مردم که امروز به این وضع دچار شده نتیجه تصمیمات اقتصادی وی است و یا در مورد دیگر ۳۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی که به ارز جهانگیری معروف شده، با عنوان تامین کالاهای اساسی و دارو در اختیار عده‌ای خاص قرار گرفت، اما با وجود این اقدام نه تنها کالاها ارزان نشد بلکه قیمت آنها بالاتر هم رفت.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: نتیجه عملکرد اقتصادی دولت این است که مرغ کیلویی ۷ هزار تومان امروز به ۳۰ هزار تومان رسیده و این آقایان به خاطر ترک فعل‌هایی که داشتند و با تصمیمات و اقدامات‌شان کشور را از لحاظ اقتصادی تا لبه پرتگاه پیش بردند، باید به مردم پاسخگو باشند نه اینکه فرار به جلو را در دستورکار خود قرار دهند.

یوسفی خاطرنشان کرد: آقایان به وعده‌های سال ۹۲ و ۹۶ خود نگاه کنند و نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند پاسخگو باشند و وقتی توانستند پاسخ مردم را در باره این وعده‌ها بدهند، بعد بیایند در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: همان طور که گفتم آقای جهانگیری نفر دوم دولت در ۸ سال گذشته بوده و تصمیمات اقتصادی که وی در آن نقش مؤثر داشته، وضعیت کنونی را برای معیشت مردم به وجود آورده و حتی اگر شورای نگهبان هم صلاحیت او را تایید می‌کرد، هیچ رأیی در انتخابات نداشت، چه رسد به اینکه عدم تایید صلاحیت وی بخواهد تأثیر منفی بر انتخابات بگذارد.

نظر شما