شناسهٔ خبر: 170144 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بین گزینه‌های تایید شده انتخابات ریاست جمهوری جریانات سیاسی بدون گزینه نیستند

جعفر قادری431 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت:با همه ایراداتی که برخی جریانات سیاسی نسبت به تایید صلاحیت ها  دارند؛ ولی در بین گزینه‌های تایید شده باز هم جریانات سیاسی بدون گزینه نیستند.

به گزارش «نماینده»  جعفر قادری در نشست علنی صبح امروز(چهارشنبه، ۵ خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن آرزوی توفیق برای مقام معظم رهبری و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی گفت: پیروزی مقاومت علیه اسرائیل نشان داد که هرکشور اگر به توانمندی ها و  نیروهای مردمی و داخلی تکیه کند و توکلش به خدا باشد حتما نصرت و یاری الهی با او خواهد بود.

پیروزی غزه، لبنان و یمن بخشی از پیروزی ما است

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس  تاکید کرد:موفقیت‌های مردم یمن و فلسطین الگوی خوبی برای کشورهای منطقه و مردم محروم در کشورهای مختلف دنیا شده است. ضمن تبریک این موفقیت ها و مردم مسلمان دنیا، به آقایانی که شعار نه غزه نه لبنان را سر می‌دادند، متذکر می شویم که پیروزی غزه، لبنان و یمن بخشی از پیروزی ما است و این موفقیت ها باعث شد تا تمرکز عربستان و اسرائیل برای فشار بر ما کمتر شود. در طول سال های گذشته روشن شده است که موفقیت کشورهای حاضر در محور مقاومت از هم جدا شدنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  با اشاره به انتخابات پیش رو ادامه داد: در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستیم و همه دست اندرکاران هیئت نظارت و هیئت اجرایی به خاطر تلاش ها و زحمات که داشتند تشکر  می کنم. با همه ایراداتی که برخی جریانات سیاسی نسبت به تایید صلاحیت ها  دارند؛ ولی در بین گزینه‌های تایید شده باز هم جریانات سیاسی بدون گزینه نیستند. از همه جناح‌ها و جریانات سیاسی انتظار داریم که اصل حضور و مشارکت در انتخابات را فدای گلایه ها نکنند.

وی مطرح کرد:در آغاز سال دوم مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از اقدامات هیئت رئیسه سال اول و با تبریک به اعضای هیئت رئیسه سال دوم، برای این عزیزان توفیق و سربلندی را آرزو داریم؛ اگرچه بنده توفیق حضور در هیئت رئیسه را پیدا نکردم، اما از همه کسانی که بنده رای دادند تشکر می کنم. اعتقادم بر این است که باید به نحو  موثرتری از وقت مجلس برای اصلاح قوانین موجود یا پرکردن خلاء های قانونی استفاده کرد. اینکه  گفته می شود  در کشور زیاد قانون داریم و نیاز به قانونگذاری جدیدی نداریم، حرف دقیق و کارشناسی نیست؛ قانون‌های به روز نشده و غیرکارآمد به چه دردی می خورد؟ باید قوانین موجود  به روز شده و خلأهای قانونی پُر شود، سیستم اداری پاسخگوی مشکلات کشور باشد.

جریان اصولگرا در رقابت‌های  انتخاباتی شائبه رقابت درون گروهی را برای مردم تداعی نکنند

قادری با بیان اینکه انتظار بر این است که در سال دوم مجلس نسبت به سال اول از فرصت های در اختیار، استفاده‌های بیشتری به عمل آید، تاکید کرد: از برنامه‌ریزان و دست‌اندرکاران ستادهای  جریان اصولگرا انتظار داریم که در رقابت‌های  انتخاباتی طوری عمل کنند که شائبه رقابت درون گروهی را برای  مردم تداعی نشود. بیان طرح‌ها و برنامه‌های کاندیداها و نقد وضع موجود، فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم  نسبت به مشکلات موجود، شناخت بیشتری داشته باشند و برای حل مشکلات، همراهی و مساعدت بیشتری داشته باشند.

 غربی‌ها راهی جز کاهش فشار برما و برگشت  به برجام ندارند

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: اگرچه  کشور با مشکلات و تنگناهای بسیاری  مواجه است؛ ولی به آینده کشور کاملاً خوشبین هستم، چرا که آمریکایی‌ها و غربی‌ها راهی جز کاهش فشار برما و برگشت  به برجام ندارند. اگر آنها حاضر به همراهی نشوند ما نیازی به برجام نداریم؛ وقتی می‌توان نسبت به اجرایی کردن سند راهبردی ۲۵ ساله با چین اقدام‌کرد؛ چگونه آمریکا انتظار دارد با آنها به آنها باج دهیم. در هر حال آمریکا به برجام برگردد یا برنگردد ما می‌توانیم از ظرفیت همکاری با چین روسیه و کشورهای همسایه و از همه مهمتر توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم و آینده خوبی داشته باشیم.

قادری در ادامه افزود: اگر تا به حال استفاده از ظرفیت توانمندی های داخلی گره گشای مشکلات کشور نبوده؛ به این خاطر است که دولت اعتقادی به استفاده از این ظرفیت ها نداشته است؛ حضور دولت انقلابی و معتقد به نیروهای جوان و انقلابی، گره گشای مشکلات کشور است و  می تواند همه ظرفیت های بالقوه را بالفعل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، نکاتی را متذکر شد و درباره حوزه انتخابیه خود مطرح کرد: ۱ .نسبت به نحوه توزیع اعتبارات راه های روستایی در بودجه سال ۱۴۰۰ بین استان‌ها شدیداً معترض هستیم، اگر ملاک را تعداد روستاها می گذاشتند شاید عادلانه‌تر توزیع می شد؛ چراکه برخوردهای سلیقه ای و ملاحظات استانی در تشخیص داشتن یا نداشتن راههای مد نظر قرار نمی گرفت، دولت روحانی خط دوم آبرسانی از درودزن به شیراز را به صورت ناقص افتتاح کرده است، از دولت انتظار داریم که با تخصیص اعتبارات لازم از محل اعتبارات شهرهای دارای تنش آبی، طول ۱۴ کیلومتر باقیمانده را اجرا کند تا شهرشیراز بتواند از مزایای آن بهره مند شود.

قطعی و خاموشی های مکرر برق خطرات زیادی را متوجه مردم کرده است

قادری ادامه داد، شروع اجرای خط آبرسانی به شهرستان های خرامه، زرقان و دهستان داریون در شهرستان شیراز، مطالبه جدی نمایندگان و مردم این مناطق است، قطعی و خاموشی های مکرر برق خطرات زیادی را متوجه مردم کرده است، از بی برنامه گی وزارت نیرو و سیاست های نادرست این وزارتخانه در تنظیم زمان سرویس نیروگاه ها و تاخیر در پرداخت قیمت برق به نیروگاه ها و سایر مشکلات شدیدا گله داریم،  اگر کارهای نمایشی وزارت نیرو برای برق نبود و برای بخش برق برنامه‌ریزی جدی می شد، این روزها مشکل خاموشی در کشور وجود نداشت. مردم در بخش های گرمسیری استان فارس، نسبت به قطعی و خاموشی های مکرر شدیداً گلایه‌مند هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان درمجلس ادامه داد:  از بالا بودن نسبت رد صلاحیت ها به داوطلبان شوراهای شهر و روستا در استان فارس نسبت به  متوسط کشوری گلایه داریم، طبق قانون دستگاه‌های ناظر فقط نظر خود را اعلام کرده اند و مسئولیت دقیق رد صلاحیت ها به عهده هیئت های اجرایی و نظارت است، از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انتظار داریم نسبت به حل مشکل افرادی که مسئله و مشکل خاصی ندارند، اقدام نماید.

وی در ادامه افزود: از وزارت راه و شهرسازی انتظار داریم  نسبت به برنامه ریزی برای تکمیل خطوط ریلی و جاده شیراز به بنادر اقدام کند. از وزارت نیرو انتظار داریم در اسرع وقت نسبت به تمدید مجوز انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اقدام کند؛ وقتی سرمایه گذار می خواهد بدون استفاده از منابع دولتی، خط لوله را افتتاح کند، وزارت نیرو در تمدید مجوز سرمایه‌ گذاری تعلل می‌کند. وقتی مجوز صادره انحصاری نیست و امکان واگذاری مجوز به سایر متقاضیان هم وجود دارد؛ چرا وزارت نیرو نسبت به تمدید مجوز این مشکلات را ایجاد کرده است؟

نماینده مردم در مجلس یازدهم  در ادامه با برشمردن تذکرات خود ادامه داد: از  وزارت کشور انتظار داریم نسبت به تقسیمات دهستان های داریون، سیاخ دارنگون را قبل از اتمام دولت دوازدهم به تصویب رسانده و ابلاغ کند. علاوه بر این ها شهر صدرا با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر، هیچ کدام از ویژگی‌های بخش و شهرستان را ندارد؛ با توجه به اینکه شهر های جدید مستقر در کنار کلان شهرها همین وضعیت را دارند، انتظار داریم که دولت لایحه لازم را به مجلس ارائه کند تا مشکلات  این گونه شهرها حل شود.

نماینده مردم شیراز  و زرقان در مجلس مطرح کرد: با توجه به اینکه فارس بیشترین  تعداد چاه های کشاورزی برقی نشده را دارد و در بودجه سال ۱۴۰۰ برای وزارت نیرو منابع کافی جهت برقی کردن چاه های کشاورزی پیش‌بینی شده است، انتظار بر این است که وزارت نیرو در اسرع وقت نسبت به جذب تسهیلات برای برقی کردن چاه های کشاورزی اقدام کند، این اقدام در راستای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید بوده، به نفع کشور و منجر به صرفه جویی زیاد در مصرف گازوئیل کشور خواهد شد. امیدواریم زودتر این تفاهم بین وزارت نیرو و وزارت نفت انجام شود و از محل صرفه جویی های انجام شده،  این مشکل برطرف شود 

نظر شما