شناسهٔ خبر: 170127 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بابایی کارنامی:

گروه‌های مندرج در قانون برنامه پنجم در اولویت تبدیل وضعیت ایثارگران قرار دارند

بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه بر اساس برآورد صورت گرفته ۳۲ هزار نفر از ایثارگران تبدیل وضعیت می‌شوند تاکید کرد که گروه‌های مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه در اولویت قرار می‌گیرند.

به گزارش «نماینده» علی بابایی کارنامی در تشریح جزییات نحوه تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: در استفساریه‌ای که در رابطه با این موضوع مطرح شده بود، مصوب شد که این تبدیل وضعیت تنها شامل گروه‌هایی شود که در قانون برنامه پنجم توسعه به آنها اشاره شده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در قانون بودجه 1400 این تبدیل وضعیت شامل تمام افرادی شد که تا امسال جذب شده‌اند و ردیفی برای تامین اعتبارات لازم برای این بخش نیز تعیین شد.

وی تصریح کرد: البته اجرای این قانون بارمالی به همراه دارد، چرا که بر اساس برآورد صورت گرفته حدود 32 هزار نفر مشمول این قانون قرار می گیرند که باید مابه التفاوت حقوقشان را نیز دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: البته اولویت این تبدیل وضعیت با گروه‌هایی است که در قانون برنامه پنجم توسعه به آنها اشاره شده است، سپس سایر افرادی که بعد از سال 97 جذب شده‌اند نیز تبدیل وضعیت می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بر اساس آنچه پیش‌بینی شده است هیچ مشکلی نباید در تامین اعتبارات لازم برای تبدیل وضعیت این 32 هزار نفر وجود داشته باشد و چنانچه کمبود بودجه وجود داشت باید اعتبارات لازم برای آن را در بودجه 1401 تعیین کرد.

پایان پیام/

نظر شما