شناسهٔ خبر: 170095 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۱۲ هزار میلیارد تومان کسری منابع بیمه‌ای داریم

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس گفت: طبق قانون سال ۹۳ کسری منابع بیمه‌ای کشور ۱۲ هزار میلیارد تومان است و تنها ۸۰۰ هزار نفر از کارگران فصلی بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۴ خرداد) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و در موافقت با آن اظهار داشت: برابر با قانون مصوب سال ۹۳، ۱۲ هزار میلیارد تومان کسری منابع بیمه‌ای داریم و تنها ۸۰۰ هزار نفر از کارگران فصلی بیمه تامین اجتماعی شده‌اند.

وی افزود: یک میلیون و پانصدهزار نفر از کارگران ساختمانی نیازمند بیمه هستند اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل کمبود منابع امکان آنرا ندارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه در این طرح ساختار بیمه کارگران ساختمانی تغییر پیدا می‌کند و مجلس برای اولین بار صدای کارگران ساختمانی را شنیده است تصریح کرد: براساس طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی، بیمه شدگان در مناطق محروم و نیازمند یک درصد و در مناطق برخوردار از ۲ تا ۱۴ درصد سهم بیمه پرداخت می‌کنند.

وی افزود: کارگران ساختمانی در مناطق روستایی و محروم براساس طرح مذکور کمترین سهم بیمه را پرداخت می‌کنند و نفع این اقدام از تمامی یارانه‌ها بیشتر است.

انتهای پیام/ 

نظر شما