شناسهٔ خبر: 170017 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تنها راه مقابله با تحریم، غلبه بر تحریم است/حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای موجب افزایش و آبرو برای کشور می شود

الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس گفت: قطعا حضور پرشور مردم آگاه و همیشه در صحنه به فرمایش رهبری انقلاب تاثیر زیادی در قوت و توانایی های دولت منتخب دارد و موجب افزایش و آبرو و امنیت بازدارندگی کشور می‌شود.

به گزارش «نماینده» الهام آزاد در نشست علنی امروز (یکشنبه دوم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از مردم فهیم، سخت کوش و انقلابی شهرستانهای  نائین و خور و بیابانک که با رای خود فرزندشان را مفتخر به حضور در این سنگر نمودند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

نماینده مردم نائین و و خور و بیابانک در مجلس افزود: نائین و خور و بیابانک در فرهنگ و هنر فاخر، در حوزه معدن و کانی های فلزی شاخص، در گردشگری و معماری و تاریخ خاستگاه هزاره های تاریخی و در حوزه دیانت و سیاست مفتخر به شخصیت های دینی و آزادی خواه و پرچمدار ملی شدن صنعت نفت و مبارزه با استبداد است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: از جمله این شخصیت ها بزرگ مردانی چون شهید شمس الدین حسینی که افتخار اینجانب است که هم مسیر او باشم. به آیت الله محمد حسینی نائینی؛ آزاد مرد خطه کویر که ده ها سال پیش از لزوم نظارت مردم و نمایندگانش بر قوای اجرایی سخن رانده بود، همان که همراهی با میرزای شیرازی در نهضت تنباکو و همکاری با آخوند خراسانی در نهضت مشروطه و اعلام جهاد علیه انگلیس در عراق را به غایت قدرت پیش برد و بر حرف حقش پایداری کرد.

رئیس کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار کرد: متاسفانه این دیار غنی و مفتخر علی رغم پتانسیل های بالقوه و بالفعل منابع فیزیکی و انسانی در سایه تخصیص ناعادلانه منابع و امکانات در حوزه های بسیاری از جمله بهداشت و درمان، عمران، آب شرب و گاز، اقتصاد و اشتغال، آموزش و فرهنگ و ورزش و میراث فرهنگی و جاده های مواصلاتی با مشکلات عدیده و معظلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند.

نماینده مردم نائین و و خور و بیابانک بیان کرد: شهرستان های نائین و خور و بیابانک به عنوان پهناورترین شهرستان های کشور در حوزه بهداشت و درمان چه در بخش تجهیزات و چه در زمینه بهره مندی از نیروی متخصص با نقصان مواجهه است، این در حالی بوده که برخی از خدمات محدود آن نیز به ناچار با دیگر شهرستان حوزه انتخابیه یعنی خور و بیابانک مشترک است تا آنجا که بانوی غیور کویر نشین که تنها حضورش در کویر امنیت فلات مرکزی کشور را تامین می کند، برای درمان و حتی زایمان به جبر بی عدالتی در حوزه منابع و توزیع امکانات، باید حداقل ۳۰۰ کیلومتر در جاده های نابسامان کویرنوردی کند تا پزشک متخصص او را معاینه نماید. آنچه عرض کردم گوشه ای از مشکلات مردمی است که در انتظار تخصیص عادلانه امکانات و خدمات و اعمال همه جانبه عدالت هستند و به علت بی توجهی و سهل انگاری و یا بی کفایتی بعضی تصمیم سازان و تصمیم گیران و مدیران ناکارآمد و یا بدون دغدغه، مشکلات و سختی های محرومان و مستضعفالن همچنان باقی است.

آزاد گفت: مردم ما با فلسفه انقلاب به استقلال رسیدند و با همان نگاه انقلابی شاهد پیشرفت های شگرف در طول ۴۰ سال گذشته بودند و امروز خواستار تحولی در حوزه عدالت هستند، عدالتی که مهم ترین آرمان انقلاب اسلامی است، انقلابی که انقلاب آرمانهاست، نه انقلاب تسلیم واقعیت ها.

وی تصریح کرد: برادارن و خواهرانم! مراقب تنگه احد باشیم، نکند گرفتار دو قطبی تحریم و رفاه و یا جنگ و صلح شویم و نکند فرهنگ و عدالت را دوباره معطل بازی سلطه کنیم، نکند سیاست اعلامی دشمن که همان فریب است را سیاست اعمالی بدانیم و اسیر مهندسی رفتار آنها شویم و امضای آنسوی مرز را شرط بازگشت به تعهدات خود نمایم.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان عنوان کرد: آثار تحریم و فشار اقتصادی ناشی از آن قابل کتمان نیست ولی از پا نشستن و فرتوت گام برداشتن و بی توجهی به تلاش و امید سازمان یافته و برنامه ریزی شده برای رونق داخلی مورد تاکید رهبر انقلاب را که نمی شود از اثرات تحریم ها دانست.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: تلاش برای رفع تحریم شایسته است اما باید دانست، تحریم رفتنی نیست، تحریم در دکترین اقتصادی دیپلماسی جهان تبدیل به یک قاعده شده و راه مقابله با تحریم تنها غلبه بر تحریم است، دولتمردان، ملت بزرگ و قدرتمند ایران و جمعیت جوان و با انگیزه، تنها راه برون از مشکلات و معظلات مقابله با تحریم ها نقشه راه ترسیمی مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب که همان نگاه به داخل و اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی و نگاه انقلابی و همچنین میدان داری جوانان و شعار همیشه جاوید ما می توانیم است.

وی اظهار کرد: مردم عزیز ایران! روزهای حساسی در پیش است، روزهایی که ثابت خواهیم کرد با حضور پرشور انتخاب انقلابی خود واقعیت مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی و بیکاری و تورم را برای رسیدن به آرمان عدالت تغییر خواهیم داد و قطعا حضور پرشور مردم آگاه و همیشه در صحنه به فرمایش رهبری انقلاب تاثیر زیادی در قوت و توانایی های دولت منتخب دارد و موجب افزایش و آبرو و امنیت بازدارندگی کشور می‌شود در آستانه سوم خرداد سالورز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت و ایثار و پیروزی در مقابل رژیم جنایتکار صهیونیست هستیم چه شیرین است که فلسطینیان غیور در مکتب امام روح الله و امام خامنه ای و سردار شهید سلیمانی درس ایستادگی و مقاومت را فرا گرفتند، اما برخی در داخل هنوز فهم درستی از دروس این مکتب و عفت و عزت ندارند و همیشه چشمشان به بیرون از مرزهای این مملکت است

نظر شما