شناسهٔ خبر: 170013 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رضوانی در نطق میان دستور:

هدف شیطان بزرگ از مذاکرات فرسایشی، چاره‌جویی برای جلوگیری از بی‌اثر شدن تحریم‌ها است

غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مجلس تأکید کرد که باید بر اجرای قانون مصوب برای رفع تحریم‌ها اصرار کنیم و به هیچ وجه زیر بار مذاکرات نرویم.

به گزارش«نماینده» غلامحسین رضوانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، دوم خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی علیرغم دشمنی های کفتار پیر استکبار و شیطان بزرگ و سایر زورگویان عالم به رهبری کبیر انقلاب به پیروزی رسید، گفت: همچنان انقلاب اسلامی، الهام بخش و بالنده به پیش می رود و اکنون قهرمانان جبهه مقاومت از حزب الله لبنان تا انصارالله یمن و از جهاد و حماس فلسطین تا مقاومت عراق و دیگران که به تدریج مطرح و به زودی آنها را خواهیم و خواهند شناخت، عرصه را بر زورگویان عالم تنگ کرده اند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روزها مقاومت قهرمان فلسطین، رژیم کودک کش را به زانو درآورده، ضمن تبریک این پیروزی بزرگ، عنوان کرد: توصیه می کنیم مراقب نیرنگ های شیطان بزرگ باشند تا به همراه شرکای آنها، در نبرد نهایی سرنوشت ساز آنها خللی وارد نشود.

وی افزود: فراموش نکرده ایم، قرار بود یمن ظرف یک تا سه هفته به زانو دربیاید اما امروز شیر گاو شیرده خشکیده و شاهزاده عیاش شکمباره سعودی، به دنبال خروج آبرومندانه از گرداب یمن است؛ البته آنچه در کنار مقاومت مظلومانه و قهرمانانه انصارالله ستودنی است، هوشیاری آنها نسبت به توطئه های آمریکا و انگلیس است.

رضوانی در ادامه تصریح کرد: امروز باید توجه کنیم اگر استکبار جهانی ضرباتی را به پیکره امت اسلامی وارد کرده اما ضربات فلج کننده جانانه ای هم دریافت کرده که هرگز نمی تواند جبران کند و این ضربات منجر به اضمحلال مستکبران شده و امت اسلام باید با توکل به خدا، مبارزه با هوشیاری کامل ادامه دهد که پیروزی نهایی از آن جبهه حق است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه عنوان داشت: در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری علیرغم کمبودها و گلایه های برحق مردم که آن نیز ثمره مدیریت اشرافی غرب باور در برخی از عرصه هاست و جا دارد مقصران آن ژست طلبکاری نگیرند، مردم عزیز همواره مشارکت جدی خواهند داشت چرا که نظام و کشور را از آن خود می دانند.

وی ادامه داد: باید توجه داشت عده ای اصرار دارند علاوه بر گروگان گیری معیشت مردم، مناصب مهم را نیز به گروگان بگیرند تا با کم کاری و بی عرضگی و یا خدای ناکرده چیزی فراتر از آن، به خیال خود قانون اساسی مترقی و ساختارهای اساسی را زیر سوال ببرند.

رضوانی در ادامه با اشاره به اینکه وظیفه همه ما به خصوص شورای نگهبان در شرایط حاضر سنگین تر است، تأکید کرد: اگر فردی که مجسمه رانت های تحصیلی، مدیریتی، سیاسی و اقتصادی است با سابقه دو بار محکومیت قضایی و اثبات بزه ارتکابی، کاندیدای ریاست جمهوری شده و مورد حمایت مدعیان اصلاح امور قرار می گیرد معنا دارد.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: فردی به صرف آقازادگی وارد عرصه کاندیداتوری می شود لذا از شورای نگهبان انتظاری جز رعایت مر قانون و شرع مقدس نداریم. آیا قبلا مسامحه و یا مجامله ای وجود داشته که اکنون سیل کاندیداها سرازیر می شود به خصوص که ما در مورد ۴ سال دوم بعضی ها هیچ دفاع توجیهی نداریم لذا امیدواریم شورای نگهبان با قاطعیت به وظیفه عمل کند.

وی تأکید کرد: گفتمان خداباور اسلامی و انقلابی و گفتمان جاهلیت مدرن غرب باور دین ستیز در انتخابات پیش روی در تقابل با هم صف آرایی می کنند که ضروری است در این مصاف سرنوشت ساز که مقطعی از مبارزه همیشگی حق و باطل و فقر و غنا است، بیش از پیش هوشیار باشیم.

رضوانی در ادامه با بیان اینکه از ساده اندیشی و ساده گزینی برای حل مشکلات پرهیز کنیم، اظهار کرد: اکنون انقلاب اسلامی در اوج اقتدار است که نباید این اقتدار با مجددا مانند ۵ سال گذشته به ثمن بخص بفروشیم؛ امروز باید حق مردم ستمدیده ایران اسلامی را از ستمگران گرفته و به مشکلات اقتصادی آنها خاتمه دهیم، باید مراقبت کنیم در وین چه می گذرد در حالی که آمریکایی های ظالم با صراحت تمام حرف از تداوم ساختارهای تحریم ها می زنند و می گویند هیچ تحریمی را بر نمی داریم، مرتبا از پیشرفت در مذاکرات سخن به میان می آید. آیا فریبی دیگر در راه است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه هدف شیطان بزرگ از مذاکرات فرسایشی، چاره جویی برای جلوگیری از بی اثر شدن تحریم ها است، یادآور شد: این تحریم ها کارایی خود را از دست داده و می دهد. هدف ما از مذاکرات از ابتدا حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده که اگر ظریفی پیدا نشود و بگوید هدف اقتصادی نبوده و امنیتی بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ما وظیفه داریم اعلام کنیم، معیشت، اقتصاد، عزت و استقلال جدایی ناپذیرند، عنوان کرد: همچنان که تسلیم، ذلت، فقر، نداری و شکاف طبقاتی تفکیک ناپذیر است. پنهان کاری در مذاکرات برجامی هیچ گاه مورد پیگیری قرار نگرفته چنانچه هنوز هم مردم را از ریز مذاکرات برجامی آگاه نمی کنند در حالی که محرمانه بودن چیزی که آمریکا و انگلیس خبیث و رژیم اشغالگر می دانند، بی معناست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان با طرح این سوال که آیا پنهان کاری مذاکرات وین در راستای مذاکرات قبلی است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم گفتمان جاهلیت مدرن اشراف زاده غرب باور دین ستیز اگر مجال یابد، هویت کامل ما را بر باد داده و روزی متوجه می شویم که همه چیز از دست رفته است؛ مجلس باید بر اجرای قانون مصوب برای رفع تحریم ها اصرار کند و به هیچ وجه زیر بار مذاکرات نرود.

پایان پیام/

نظر شما