شناسهٔ خبر: 170009 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حسینی کیا با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه:

تخلف ۶ هزار تا ۷ هزار میلیاردی در استانداری کرمانشاه

حسینی کیا نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه گفت: گزارشات متعددی از تخلفات استانداری کرمانشاه آمده که حاکی از تخلف ۶ هزار تا ۷ هزار میلیاردی است.

به گزارش «نماینده» سیدجواد حسینی کیا در خصوص  طرح تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه گفت: در چندین حوزه تحقیق و تفحص صورت گرفته البته باید گفت که تحقیق و تحفص یکی از ابزارهای نمایندگان مجلس است چراکه براساس قانون، نماینده مجلس بعد از آنی که سوگند یاد می کند، در همه حوزه‌ها می‌تواند اظهار نظر کرده و تحقیق و تفحص کند زیرا نماینده ملت است و فقط نماینده یک شهر نیست و اگر در جایی احساس کند که تخلفی صورت گرفته می تواند تقاضای تحقیق و تفحص کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: سوال اصلی ما این است که چرا عده ای هیاهو به راه انداخته اند و می خواهند اصل نحقیق و تفحص را به حاشیه ببرند، این واکنش ها نشان می دهد که درست تشخیص داده ایم. برخی افراد ۵ دقیقه حرف می زنند و ۱۰ بار آب می خورند و کامشان خشک می شود، می دانند که در مجموعه شان مشکل وجود دارد که امروز لرزه بر اندام آنها افتاده است که این تحقیق و تفحص مشت آنها را باز خواهد کرد و شخصیت پوشالی که برای خود ساخته اند را رو خواهد کرد.

وی افزود: این تحقیق و تفحص صورت گرفته و در صحن علنی رای آورده است که در هفته های آتی بعد از انتخاب هیات تحقیق و تفحص، در استان مستقر خواهند شد و ریز موضوعات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: گزارشات متعددی آمده اما که در حال حاضر جمع بندی نشده است اما برخی از گزارشات حاکی از این است که تخلف ۶ هزار تا ۷ هزار میلیاردی طی ۳ سال اخیر رخ داده، لذا اینکه برخی ها لرزه بر اندامشان افتاده است، خود می دانند که چه کرده اند.

حسینی کیا افزود: بنده تاسف می خورم، مدیر ارشد استانی اشاره می کند که حسینی کیا عضو شورای برنامه ریزی شهرستان سنقر است در حالیکه بر اساس قانون تنها ۲ نماینده در شورای برنامه ریزی استان عضو می‌باشند و هیچ نماینده ای براساس قانون عضو شورای برنامه ریزی شهرستان نیست. بنابراین جا دارد برای مدیر ارشد استانم که این موضوعات را نمی داند، گریه کنم. از طرف دیگر این مدیر ارشد استانی بعد از گذشت ۳ سال از مدیریت در استان، آمار جمعیتی شهر سنقر را نمی داند، آماری که اساس برنامه ریزی است؛ بنابراین وقتی آمار را ندارد چگونه برنامه ریزی می کند؟ پس نشان می دهد کار را در استانداری خدا پیش می برد نه اینها. اکنون استاندار باید پاسخ دهد که چرا از قانون بی اطلاع است آورند و بزرگ ترین دروغ ها را به مردم می گویند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس ادامه داد: آقای بازوند بنده را متهم به باج خواهی کرده است در حالیکه اگر ایشان به یاد بیاورند، در اتاق بازرگانی حکم بخشدار را به همراه خود آورده بودند و اکنون مشخص است که باج خواه کیست، شما بیش از همه استانداران به این کار معروف هستید.

وی بیان کرد: باج خواهی آن است که شما لیست ۲۰ نفره ای را برای اعضای ستاد آقای روحانی به آقای جهانگیری بدهید. این باج خواهی و فساد و خیانت است نه اینکه ۴ نفر بخواهند از اداره ای به اداره دیگر براساس قانون جابجا شوند. شما خودتان به جاده خاکی رفته اید که در برخی از حوزه ها ۲ بار از شما بخواهند فرماندار و بخشدار را  تغییر می‌دهید که نشان دهنده باج خواهی است.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: من از آقای بازوند می خواهم که به یک سوال به صورت شفاف به مردم پاسخ دهند، علت جابجایی یا در آستانه جابجایی برخی از نزدیکان شما اخلاقی بوده یا به خاطر فساد مالی صورت گرفته است؟ به خاطر همین است که تحقیق و تحفص لرزه بر اندام عده ای انداخته است که دست برخی ها را رو می کند و برای مردم نمایان می کند.

حسینی کیا افزود: در خصوص آمار بیکاری و اشتغال استان کرمانشاه، ایشان اعلام کردند که از ۲۱.۷ به ۱۴.۹ رسیده است درحالی که نمایندگان استانT طی سال های اخیر از بیکاری در استان در نطق ها و سخنان خود اعتراض کرده‌اند اما براساس گفته ایشان باید از هر ۳ نفر یک نفر شاغل شده باشد، در حالیکه اگر سنگ ریزه ای را به خانه هر کرمانشاهی بیاندازید به سر چند تحصیل کرده لیسانس و فوق لیسانس برخورد می کند. این چه اشتغالی است که ایجاد شده ولی کسی سرکار نرفته است؟ آمار ایشان روی کاغذ است و نوعی آمار سازی است از طرفی هم اشتغال را آنها سروسامان نداده اند بلکه زلزله آمده و خانه ها را خراب کرده  و احداث ساختمان کارگر می خواهد که طبیعی است در مقطع کوتاهی اشتغال ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: باید مسئولان استان به ویژه استاندار پاسخ دهند که برای اشتغال چه اقداماتی انجام داده‌اند؟ در حالیکه برای اشتغال می‌خواستیم پتروشیمی سنقر را احداث کنیم اما از استانداری فشار آوردند تا از طرف محیط زیست اعلام شود که پروژه پتروشیمی اجرائی نشود، همچنین قراربود آقای زنگنه وزیر نفت برای گلنگ زنی به سنقر بیاید اما به یکباره موضوع متنفی شد. بنابراین باید گفت با موضوع اشتغال، سیاسی کاری شد و اگر دلشان برای اشتغال جوانان می سوخت به جای سیاسی کاری اقدامی در جهت رفع مشکلات جوانان انجام می دادند.

وی اظهار کرد: در خصوص مهندسی انتخابات باید گفت که آنها خود می دانند که جابجایی فرمانداران و بخشداران قبل از انتخابات و برگزاری جلسات نشان از مهندسی انتخابات دارد در حالیکه مردم سنقر همواره انتخاب کرده و انتخاب خواهند کرد. کسانی که در ایام انتخابات به اشارت آقایان برای سخنرانی می آمدند، آیا این مهندسی انتخابات نبود؟ آقای بازوند! معاون شما به همراه تعدادی در روز انتخابات به سنقر آمده که انتخابات را مدیریت کنند. شما به یاد دارید که در جلسه مجمع نمایندگان استان با معاونین شما، آقای مصری صدای اعتراضش بلند شد که در روز انتخابات صندوق های سیاری که بودند تا اینکه اسم مصری می آمد می گفتند تعرفه تمام شده است و در اعتراض به فرماندار، ایشان می گفتند که صندوق های سیار دست معاون سیاسی استاندار است که خلاف قانون بود و این معنی مهندسی انتخابات را می دهد. چرا این تخلفات را فراموش کرده و به گونه ای دیگر به مردم بیان می کنید؟

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: من باید گریه کنم برای استانی که استاندارش درک ندارد که نماینده، نماینده ملت است، نماینده استان است و تحقیق تحفص برای استان است و تحقیق و تفحص فقط  از سنقر نیست بلکه از کل استان صورت گرفته است. یکی از سوالات اصلی این است که منابع عمرانی درکجا هزینه شده است در حالیکه مشکلات راه، آب، فاضلاب و مشکلات مرزی در تمام نقاط استان مشاهده می شود.

وی افزود: یکی دیگر از سوالات اصلی این است که منابع تخصیص داده شده برای زلزله زدگان چه میزان بوده و در کجا هزینه شد که در حال حاضر بسیاری از ادارات شما در سرپل ذهاب یک آجر روی آجر نگذاشته اند، مساجد دست نخورده و خیلی از کارهای دیگر نیز صورت نگرفته است. چرا این مسائل را گزارش نمی دهید؟

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد: ما بارها از مناطق زلزله زده بازدید کردیم، چندین مرتبه با شما رفتیم و یک مرتبه نیز با آقای لاریجانی رفتیم. اگر ریگی بر کفش ندارید باید از تحقیق و تفحص استقبال کنید نه اینکه به ظاهر استقبال کنید ولی در باطن جور دیگر باشد. قطعا فضا در آینده فضای سنگین تر و سخت تر خواهد بود زیرا به هرچه برسیم در اختیار ملت و نمایندگان ملت قرار خواهیم داد و بعد از تصویب مجلس به دستگاه قضا خواهد رفت تا حکم مقتضی را صادر کنند.

پایان پیام/

نظر شما