شناسهٔ خبر: 169981 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

دعوت به مناظره پیش از اعلام کاندیداهای تایید صلاحیت شده، غیرقانونی است

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بر اساس ماده ۶۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری فعالیت داوطلبان از زمانی رسمی است که صلاحیت آنها تایید شود وپیش از آن مغایر با قانون است.

به گزارش «نماینده» سیداحسان قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: فضاها و رسانه‌های نوین و به اصطلاح "آی‌پی تی‌وی"ها بستری برای معرفی برنامه‌ها اولویت‌ها و برگزاری مناظره‌ها است، اما پس از اعلام رسمی صلاحیت کاندیداهای نهایی توسط شورای نگهبان اما قبل از آن توسط کمیسیون نظارت بر تبلیغات و شورا اعمال نظارت می‌شود.

وی افزود: این فضاها باید به عدالت بین همه کاندیداها توزیع شود و همه افراد بتوانند به طور مساوی از آن بهره ببرند و انتظار می‌رود از کسانی که خود قرار است مجری قانون باشند و خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند قانون را رعایت کنند، دعوت به مناظره پیش از اعلام نظر رسمی شورای نگهبان غیر قانونی است.  

نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما در کمیسیون نظارت بر تبلیغات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص حواشی مطرح شده در مورد مناظره ها گفت:اصل مناظره ها در صداسیما قطعی خواهد بود و برنامه‌ریزی‌های لازم در مورد آن شده است اما جزئیات آن منوط به تعداد کاندیداهایی است که از سوی شورای محترم نگهبان تأیید صلاحیت می شوند. همچنین حاشیه هایی که در مورد مجری این برنامه ها در فضای مجازی مطرح شده صحت ندارد و اسامی طرح شده درست نیست و از اساس شایعات صحت ندارد.

نظر شما