شناسهٔ خبر: 169952 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رقابت در انتخابات پیش رو بین برنامه‌هاست، نه کاندیداها

مقتدایی// نماینده اصفهان در مجلس گفت: امروز مردم ایران در بحث انتخابات به بلوغ رسیده‌اند و دیگر به شعارها توجه ندارند و در انتخابات پیش رو رقابت بین برنامه‌هاست و نه اشخاص و کاندیداها.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ایران نشان دادند که در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرین هستند. این نقش آفرینی در عرصه انتخابات نهادینه شده و انتخابات پیش رو نیز انتخاباتی است که مورد توجه مردم است و عامه مردم نسبت به آن حساس‌اند و بنا دارند که نظارت خودشان را در صندوق‌های رأی اعمال کنند.

وی افزود: بر این اساس ضرورت دارد کاندیداها برای رفع موانع و مشکلات کشور برنامه‌های عملیاتی و برنامه‌هایی که قابل تحقق باشد ارائه کنند. اکنون بخش قابل توجهی از جمعیت کشور جوان هستند. جوانان را باید برای عرصه‌های مختلف متقاعد کرد که برنامه‌های ارائه شده توسط کاندیداها به حل مشکلات کشور و جوانان می‌انجامد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوع اشتغال و مبحث اسکان و مسکن و مباحث مربوط به ازدواج و تسهیلاتی که دولت در این خصوص برای جوانان کشور باید در نظر بگیرد، تحقق اصل‌های مختلف قانون اساسی در این باره از جمله مباحثی است که می‌تواند به عنوان سرخط‌های اساسی برنامه‌های کاندیداها مورد توجه قرار گیرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اینک مردم ایران به بلوغ سیاسی لازم رسیده‌اند و به جای نگاه کردن به حرف‌ها و شنیدن شعارها به دنبال ارزیابی برنامه‌ها و سنجش میزان تحقق آنها و راستی‌آزمایی در این جهت هستند.

وی افزود: بر این اساس معتقدم انتخابات پیش رو انتخاباتی است که رقابت بین برنامه‌هاست، نه رقابت بین اشخاص.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که از قبل از آغاز انتخابات و روندهای آن دائما بر این نکته تأکید می‌کنند که انتخابات پرشور نخواهد بود، بیش از آنکه حرف آنها پا در واقعیت داشته باشد، به دنبال پیشگویی‌هایی هستند که قطعا آن پیشگویی‌ها محقق نخواهد شد و مردم ایران نشان دادند که انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت زیادی برایشان برخوردار است.

نظر شما