شناسهٔ خبر: 169940 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آزادیخواه:

جهانگیری اشتباه دولت در زمینه عدم برقراری روابط با همسایگان را پذیرفت

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: در جلسه ای از آقای جهانگیری سوالی را مطرح کردم که چرا به روابط با کشورهای همسایه توجهی نمی‌کنید و البته این را پذیرفت که عدم همکاری با همسیگان اشتباه دولت بود.

به گزارش «نماینده» احد آزادیخواه با اشاره به سفرهای دیپلماتیک ظریف، وزیر امور کشورمان در روزهای اخیر، گفت: راهبرد سیاست خارجی دولت راهبردی مشخص بوده که در طول ۸ سال اخیر تاکنون نیز ادامه داشته است.

نماینده مردم در مجلس افزود: دولتی ها علیرغم اینکه علم و آگاهی داشتند که چنین راهبردی به نتیجه نخواهد رسید، اما در سالیان اخیر همچنان پافشاری می‌کردند و همین مسیر را دنبال کردند که این موضوع نیز جز خسران برای ملت و کشور چیزی دیگری برای ما در پی نداشت.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: دولت به دنبال تعامل با ایالات متحده در قالب برجام بود و البته پیش‌بینی های مقامات نظام هم در این باره درست بود و به نتیجه ای دست پیدا نکردیم؛ لذا اگر منتقدان برجام با این معاهده مخالفت می‌کردند به این دلیل بود که می دانستند به نتیجه خاصی نخواهیم رسید، والا هیچ کسی با رفع تحریم ها مخالفت ندارد.

وی اظهار کرد: دولت با مخالفان خود لحن و ادبیات ناشایستی را به کار می‌گرفت و این اقدام بسیار ناشایست بود؛ ضمن اینکه در جلسه ای از آقای جهانگیری سوالی را مطرح کردم که چرا به روابط با کشورهای همسایه توجهی نمی‌کنید و البته این را پذیرفت که عدم همکاری با همسیگان اشتباه دولت بود.

 آزادیخواه بیان کرد: در حال حاضر آقای ظریف در روزهای پایانی می‌خواهد کار نکرده را جبران کند و به نظرم نتیجه ای نخواهد داشت؛ چرا که دیگر کار از کار گذشته است.

عضو مجمع نمایندگان استان همدان گفت: کشورهای همسایه ظرفیت های بسیار فراوانی برای تبادلات تجاری دارند و اگر ما می‌توانستیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم؛ قطعا هیچ نیاز دیگری به آمریکا و ... نبود؛ چرا که عمده نیازهای ما از همسایگان به سهولت تامین می‌شد؛ بنابراین وقتی می‌توانیم کالاها را از همسایگان وارد کنیم چه نیازی است که به سراغ آنسوی مرزها برویم؛ لذا اگر دیپلماسی با همسیگان تقویت می‌شد حداقل می‌توانستیم از بسیاری از کالاها و نیازها تامین شویم.

پایان پیام/

نظر شما