شناسهٔ خبر: 169835 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

موسوی در تشریح جلسه امروز کمیسیون اقتصادی:

سوال نظری‌خانقاه از خاوزای درباره ضعف توزیع مرغ

کاظم موسوی اردبیل عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سوال نماینده مردم خلخال و کوثر از خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز با محوریت تنظیم کالاهای اساسی بویژه توزیع مرغ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و یک هفته برای پیگیری موضوع به وزیر فرصت داده شد.

به گزارش «نماینده» سیدکاظم موسوی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوع خود گفت: سوال سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر از وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه با محوریت تنظیم کالاهای اساسی بویژه توزیع مرغ در سطح استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نظری خانقاه در تشریح سوال خود اعلام کرد، نحوه توزیع مرغ در کشور بویژه استان اردبیل مناسب نیست و با توجه به کمبودهای موجود و انتقاد مرغداری‌ها نسبت به ضعف در جوجه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک و خرداد ماه این مشکل ادامه پیدا کند. خاوازی هم پاسخ‌های خود را ارائه کرد و مقرر شد، این وزارتخانه طی یک هفته بازدیدهای میدانی را انجام و موضوع را بررسی کند و بعد از آن نماینده خلخال و کوثر نظر خود را نسبت به پاسخ و اقدامات وزیر به کمیسیون اقتصادی اعلام کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس با اشاره به بررسی موضوع درخواست تحقیق و تفحص از بانک توسعه تعاون در 24 محور هم اظهار کرد: مهدیان مدیر عامل بانک به همراه تعدادی از اعضای هیئت مدیره برای پاسخ به سوالات حیدری نماینده قصرشیرین در مورد این تحقیق و تفحص در نشست امروز حضور یافت، سوال اصلی درباره نحوه توزیع منابع مالی طی پنج سال گذشته بود. صندوق توسعه تعاون بازوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توزیع منابع مالی به منظور حمایت از تعاونی‌هاست.

موسوی افزود: نماینده مردم قصرشیرین معتقد بود، اهداف ذکر شده در اساسنامه صندوق توسعه تعاون رعایت نشده و نحوه توزیع منابع که باید 70 درصد به بخش تعاونی‌ها و 30 درصد در اختیار غیرتعاونی‌ها قرار بگیرد، رعایت نشده و منابع بیشتر به غیرتعاونی‌ها اختصاص پیدا کرده است.حیدری سطح حضور اعضای بانک توسعه تعاون را برای پاسخگوی به سوالات خود نپذیرفت و مقرر شد، این موضوع در جلسه‌ای در محل دفتر  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دو هفته به شریعتمداری فرصت داده شد تا این موضوع را پیگیری و پاسخ قانع کننده ای ارائه دهد، در غیر این صورت تحقیق و تفحص از بانک توسعه تعاون در کمیسیون اقتصادی به جریان خواهدافتاد.

وی تاکید کرد: همچنین درخواست تحقیق و تفحص از صندوق کارآفرینی امید با حضور نوراله‌زاده رئیس صندوق و ارکانی نماینده سوال‌کننده بررسی شد. این نماینده نسبت به نحوه توزیع منابع مالی صندوق انتقاد داشت و معتقد بود، ماموریت اصلی این صندوق که همان اشتغالزایی است، به درستی اجرا نشده و بعد از بررسی‌ها هم پاسخ مسئولان صندوق را قانع کننده ندانست.

موسوی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی مقرر شد، جلسه دیگری برای بررسی این موضوع در دفتر رئیس صندوق کارآفرینی امید برگزار شود و در صورت عدم اقناع نماینده درخواست کننده، تحقیق و تفحص انجام شود.

پایان پیام/

نظر شما