شناسهٔ خبر: 169675 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

شهریاری: عده‌ای دنبال بهانه هستند فضا را تغییر دهند

شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: عده‌ای دنبال بهانه هستند فضا را تغییر دهند و به سمتی هدایت کنند که دشمنان از آن بهره‌برداری کنند.

به گزارش «نما ینده» حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور در عدم ابلاغ مصوبه شورای نگهبان در مورد معیارها برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: در قانون اساسی شرایط رئیس جمهور به طور کلی مطرح شده و شورای نگهبان مرجع تفسیر قانون اساسی است و در این زمینه نیز تفسیر با شورای نگهبان است که مدیر، مدبر و رجل سیاسی بودن کاندیداها با چه معیارهایی مشخص می‌شود.

وی افزود: شورای نگهبان این اختیار دارد این تصمیم را اتخاذ کند و بگوید که این با معیارها برای انتخابات ریاست جمهوری باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس در این رابطه رابطه‌ای را هم گذارند اما به دلیل طولانی شدن زمان بررسی نتوانست در زمان مناسب این مصوبه نهایی شود.  

شهریاری خاطرنشان کرد: واقعیت این است که عده‌ای دنبال بهانه هستند فضا را تغییر دهند و به سمتی هدایت کنند که دشمنان از آن بهره‌برداری کنند و این فضاسازی‌ها درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان در همین راستا است.

وی افزود:‌ آقای رئیس جمهور هم از ابتدا تفکرش معلوم بود که میانه‌ای با شورای نگهبان نداشت در انتخابات مجلس هم شایعاتی را مطرح می‌کردند و با توجه به این تفکرات آقای رئیس جمهور دور از انتظار هم نبود که مصوبه شورای نگهبان درباره معیارهای مدیر و مدبر بودن و رجل سیاسی بودن کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را ابلاغ نکند و شاهد چنین‌ موضع‌گیری‌هایی از سوی باشیم.  

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در فضای فعلی کشور احتیاج به آرامش، وحدت و هم‌افزایی دارد اما ما می‌بینیم مسائلی از سوی رئیس جمهور در این شرایط مطرح می‌شود که می‌رود تا فضای سیاسی نامناسبی را در کشور به وجود بیاورد.

نظر شما