شناسهٔ خبر: 169602 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

زاهدی عنوان کرد:

انتقاد از بی توجهی اختصاص بودجه پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی/ سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی باید به ۴ درصد برسد

زاهدی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بی توجهی دولت در اختصاص بودجه پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی انتقاد و تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی باید به ۴ درصد برسد، عددی که هم اکنون زیر یک درصد است.

به گزترش «نماینده» محمدمهدی زاهدی در خصوص اجرای آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، عنوان کرد: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیأت‌علمی می‌بایست با توجه به دانشگاه‌های مختلف با مأموریت‌های خاص، متنوع باشد چرا که یکسان دیدن آیین‌نامه ارتقا، اشتباه است.

همسان سازی حقوق هیات علمی هرچه سریع‌تر اجرایی شود

وی در پاسخ به وضعیت معیشتی اعضای هیأت‌علمی، گفت: جایگاه اعضای هیأت‌علمی به لحاظ حقوق و مزایا به درستی تعریف نشده و باید تلاش کنیم در اصلاح بودجه این عدالت و همسان سازی دیده شود که در رویکرد و کیفیت استاد تأثیر می‌گذارد.

بودجه پژوهشی دستگاه‌ها زیر یک درصد است

زاهدی درباره میزان تخصیص بودجه پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، گفت: در خصوص قانون اختصاص یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی برای امور پژوهشی و فناوری بی‌توجهی شده است. مضافاً اینکه بر اساس قانون برنامه ششم توسعه، سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی باید به 4 درصد برسد، عددی که هم اکنون زیر یک درصد است.

زاهدی یادآور شد: دانش و علم آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و رستاخیز علمی در کشور یعنی یازده برابر رشد متوسط علم در جهان به رغم تحریم‌­های اقتصادی و مالی باعث عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان شد.

وی تأکید کرد: این انقلاب و جهاد علمی در کشور می‌بایست با شتاب فزاینده‌ای ادامه یابد و این احساس مسئولیت بیشتر دانشگاهیان، اساتید و نخبگان انقلابی را می‌طلبد و همچنین ضرورت توجه مسئولان به این حوزه را نشان می‌دهد./

نظر شما