شناسهٔ خبر: 169532 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آمریکا ذاتا به دنبال شیطنت و ترویج ایران هراسی بین کشور های منطقه است

نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:آمریکا و غرب ذاتا دنبال شیطنت و اختلاف اند به همین دلیل همواره پیگیر ترویج ایران هراسی بین کشور های منطقه بوده است.

به گزارش «نماینده» حسین نوش آبادی با اشاره به تحرکات اخیر آمریکا در منطقه  گفت: آن ها  از طریق دارا بودن پایگاه های نظامی در داخل برخی از کشور حضورشان را در منطقه توجیه می کنند.  

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: کشورهایی که این گونه اجازه جولان آمریکایی ها را در منطقه می دهند مستقل نبوده و مخالف حضور آن ها نیستند.

وی افزود: آمریکایی ها و غربی ها ذاتا به دنبال شیطنت و ایجاد اختلاف اند تا از این طریق ایران هراسی را در منطقه ترویج دهند تا کشورها از ایران بترسند و جای پای خودشان را محکم تر از گذشته کنند.

نوش آبادی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد به امنیت جمعی در منطقه دارد بر این اساس امیدواریم که با همکاری کشور های منطقه بتوانیم امنیت منطقه را بیش از پیش تامین کنیم.

وی ابراز کرد: آبراه جهانی که انرژی از آن صادر می شود در اختیار کشورمان قرار دارد بر این اساس نباید اجازه دهیم منافع ما توسط دیگران به تاراج برده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ذخایر و منابع کشور در خلیج فارس سرشار است و همیشه مورد طمع بیگانگان بوده است.

وی بیان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس به دلیل وابستگی شان به آمریکا جرات ایستادگی در برابر آن را ندارند اما ملت های منطقه از حضور آن ها ناراضی اند به همین دلیل اجازه نمی دهد که سرنوشتشان به دست کشور های غارتگر رقم بخورد.

نظر شما