شناسهٔ خبر: 169494 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اعلام آمادگی و حمایت کمیسیون بهداشت مجلس از رزیدنت‌ها و ماماها

محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان از آمادگی مجلس یازدهم در جهت شنیدن و رسیدگی مشکلات و خواسته‌های کادر درمانی به ویژه رزیدنت‌ها و ماماها خبر داد.

به گزارش«نماینده» محمدعلی محسنی بندپی در مورد روز جهانی ماما و مشکلات کادر درمانی گفت: روز ۱۵اردیبهشت مصادف با ۵ ماه می میلادی روز جهانی ماما نامگذاری شده است ، بدون شک، تلاش بی وفقه کادر درمانی و مدافعان سلامت ویژه در حوزه مامایی در شرایط ناخوشایند اپیدمی کرونا نگهداری و مراقب از مادران و فرزندان آنها، بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

مامایی هنری است که علم را به خدمت می گیرد

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مامایی هنری است که علم را به خدمت می‌گیرد تا عشق را در معرکه راز و تجلی گاه آفرینش به نمایش گذارد تا بشر را به عرصه جهان هستی دعوت کند. حیطه فعالیت ماماها در بحش‌های مختلف مشاوره و مراقبت، از قبل تولد و بارداری و زایمان ، تا دوران بلوغ و پس از ازدواج تا یائسگی است و این امر نشان دهنده اهمیت این حرفه در نظام سلامت کشور است.

وی تاکید کرد: جامعه مامایی با نقش محوری و حیاتی خود در تأمین سلامت بانوان و نوزادان، اصلی‌ترین حلقه تأمین سلامت خانواده را تشکیل می‌دهند، طبق آخرین خبرها منتشر شده تاکنون هشت ماما در مسیر تولد یک فرزند به دلیل شیوع کرونا جان خود را ازدست داده و مقام شهادت رسیده‌اند ، در این برهه از زمان که بیماری کرونا جان بسیاری از افراد تهدید می‌کند کادر درمانی از رزیدنت‌ها گرفته تا ماماها در کنار سایر ارکان حوزه سلامت به مردم خدمت رسانی می‌کند؛ بنابراین امیدواریم که مسئولان با در نظر گرفتن مشکلات این گروهها راهکارهایی را برای افزایش انگیزه ادامه فعالیت آنان ارائه دهند و شاهد خبرهای ناخوشایند از خودکشی تا مهاجرت کادر درمانی نباشیم.

محسنی بندپی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم آماده شنیدن و رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های کادر درمانی از رزیدنت‌های زحمتکش تا ماماها و پرستاران است تا بتواند خواسته‌های این گروه درمانی که در شرایط خاص کرونایی که با جان خود برای حفظ زندگی مردم بی منت می‌کوشند رسیدگی کنند

نظر شما