شناسهٔ خبر: 169454 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رشیدی:

مسئولان نظام در پازل دشمن بازی نکنند/ سپاه قدس مرزهای ایران را از کیلومترها دورتر مدیریت کرد

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه سپاه قدس توانسته است از کیلومترها دورتر مرزهای ایران را مدیریت کند، گفت: همین امر باعث شد تا آمریکایی‌ها تلاش کنند با ایران وارد مذاکره شوند از این رو مسئولان نباید جان‌فشانی‌های این نیرو را زیر سوال ببرند.

 به گزارش «نماینده» محمد رشیدی ، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نه در شرق و نه در غرب دنیا، سیاست خارجی در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود، گفت: سیاست خارجی در همه کشورها از سوی مقامات عالیرتبه و یا به صورت شورایی تبیین می شود و در نهایت وزرای خارجه بدون هیچ دخل و تصرفی آن را اجرا می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره نحوه تعیین سیاست خارجی کشورمان عنوان کرد: این سیاست بر پایه سیاست های کلی ابلاغی در شورای عالی امنیت ملی تبیین می شود و مأموریت وزارت خارجه نیز صرفا اجرای این سیاست ها است.

وی افزود: در این بین انتظار می رود مسئولان همراهی و همگامی لازم در مسیر سیاست های کلی نظام را داشته باشند و در پازل دشمن بازی نکنند که اخیرا وزیر امور خارجه در همین راستا دچار اشتباهی استراتژیک شد.

رشیدی در ادامه به نقش نیروی قدس در زمینه سازی برای دیپلماسی فعال اشاره و بیان کرد: اگر نیروی قدس نبود، داعش در عراق، سوریه و افغانستان همگی را تسلیم سیاست های آمریکا می کرد و این همان حالت انفعال است که سپاه قدس با قرارگیری موثر در میدان، زمینه دیپلماسی فعال را ایجاد می کرد و در غیر این صورت کشورها جرأت نداشتند مستقل عمل کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه نیروی قدس توانسته باعث شود تا خارج از مرزها، مرزهای خود را مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: همین امر باعث شد تا آنها بخواهند با ما وارد مذاکره شوند این در حالی است که آمریکا هیچگاه قصد تعامل ایران با همسایگان نداشته و قصد داشت همه سیاست ها را به کشورهای منطقه دیکته کند اما عملکرد سپاه قدس باعث شد از انزوای جمهوری اسلامی در منطقه جلوگیری شود./

نظر شما