شناسهٔ خبر: 169397 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

جریمه شرکت‌ها به اتهام نقض تحریم‌های ایران، اجرای سیاست چماق و هویج است

محمدحسن آصفری در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد بدون شک صحبت از مذاکره و اعمال همزمان تحریم، اجرای سیاست قدیمی چماق و هویج از سوی ایالات متحده علیه کشورمان است.

به گزارش «نماینده» محمدحسن آصفری در خصوص اهداف پشت پرده جریمه ۴۳۵ هزار دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران همزمان با دور جدید مذاکرات هسته ای، گفت: دولتمردان کنونی ایالات متحده این روزها مدام از مذاکره و کاستن اختلافات با ایران صحبت می کنند اما رفتارشان برخلاف گفته‌هایشان است.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع بایدن شعار عمل به تعهدات برجامی سر می دهد تا مذاکرات هسته ای شکل بگیرد اما مشاهده می شود بانک مرکزی و وزارت خزانه‌داری این کشور شرکت هایی که با ایران مراوده دارند را جریمه می کند تا مناسبات اقتصادی کشورمان را دچار آسیب کنند.

وی ادامه داد: بدون شک صحبت از مذاکره و اعمال همزمان تحریم، اجرای سیاست قدیمی چماق و هویج از سوی ایالات متحده علیه کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه آمریکایی ها هیچگاه نمی خواهند فشار علیه کشورمان را بردارند و جریمه ۴۳۵ هزار دلاری شرکت آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های ایران مصداق عینی این امر است.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد هیچ امید و اطمینانی به گفته های مقامات واشنگتن وجود ندارد و این موضوعی است که در روند مذاکرات باید به آن توجه جدی داشته باشیم تا منافع ملی کشورمان آسیب نبیند

نظر شما