شناسهٔ خبر: 169391 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اظهارات اخیر جهانگیری نشانه یک تفکر است/ این دولت با شورای هماهنگی اقتصادی قوا بیشترین اختیارات را داشت

علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، با انتقاد از اظهارات فرافکنانه اخیر معاون اول حسن روحانی درباره عملکرد دولت گفت: این اظهارات، نشان‌دهنده تفکری است که هشت سال بر دولت حاکم بوده است.

به گزارش «نماینده» احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در کلاب‌هاوس و طرح برخی ادعاها از جمله بی‌اختیار بودن دولت یا لکنت زبان آن در بیان دستاوردها، اظهار داشت: این روزها، روزهای آخر دولت آقای روحانی است و این قبیل اظهارات هم تنها موضع شخصی آقایان روحانی و جهانگیری نیست، بلکه نشان‌دهنده تفکری است که هشت سال بر دولت حاکم بوده است.  

وی افزود: اختیاراتی که به این دولت داده شد، در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و به مراتب از همه دولت‌های بعد از انقلاب بیشتر بوده است.  

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: سه سال است که شورای هماهنگی اقتصادی قوا با بالاترین اختیارات که حتی در سطح قانونگذاری هم هست، با ریاست رئیس‌جمهور و با تفوق اعضای دولت در آن، تشکیل شده و بیشترین اختیارات را هم داشته است اما وضع اقتصاد کشور همین است که امروز می‌بینیم.  

علیرضابیگی افزود: از آنجا که آقای روحانی دائما شعار ارتباط با جهان را که در واقع همان ارتباط با غرب است مطرح می‌کرد، مقام معظم رهبری هم با علم به بی‌نتیجه بودن این راهبرد و برای احترام به رأی جمهور، راهبرد نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و در ادامه حمایت از دولت‌های مختلف، بیشترین پشتیبانی را از این دولت داشتند، ‌ ولی متأسفانه دولت در بدیهی‌ترین موضوعات ماند و حتی از ابزار برجام برای تحقیر منتقدان و دلسوزان استفاده کرد که اینها در تاریخ خواهد ماند.  

وی تصریح کرد: وادادگی در این حد که نظام سلطه برای ما به طور غیرمستقیم تعیین کند که روی اسکناس‌های پنج‌هزار تومانی نباید از طرح انرژی هسته‌ای استفاده شود و یا فاجعه مدیریت بنزین که رئیس جمهور با تمسخر جامعه مدعی شد که صبح جمعه از آن باخبر شده، اتفاقاتی است که در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.  

اگر جهانگیری اختیار نداشت، چطور استاندار جابجا می‌کرد و نرخ ارز تعیین می‌کرد!؟

نماینده مردم تبریز در مجلس تأکید کرد: اگر آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور مدعی است که کاره‌ای نبوده، چطور استاندار جابجا می‌کند و چطور ارز ۴۲۰۰ تومانی را تعیین و ابلاغ کرد!؟ الان که تشت رسوایی از بام افتاده، در حال توجیه ناکامی‌هاست، مانند آقای ظریف که به دنبال توجیه برجام و انداختن تقصیرها به گردن «میدان» است، غافل از اینکه هرچه در این سالها در حوزه دیپلماسی به دست آورده، از صدقه‌سری مجاهدان در میدان بوده است.  

وی با بیان اینکه اظهارات آقای جهانگیری نتیجه عملی یک تفکر را نشان می‌دهد، گفت: براساس این تفکر، می‌توان با اعتماد به غرب، کشور را سروسامان داد اما امروز هم به جای اینکه تجربه تلخ این اعتماد را باور کنند و صادقانه از بی‌نتیجه بودن این راهبرد با مردم حرف بزنند، فرار رو به جلو می‌کنند.  

علیرضابیگی با اشاره به تلاش دولت روحانی برای ارتباط با غرب و بزک کردن آن، اظهار داشت: با وجود این تلاش‌ها، ترامپ چهره زشت و کریه آن را نشان داد و چهره بزک‌شده غرب را کنار زد و امروز هم امثال آقای جهانگیری باید به این واقعیت اقرار کنند که راهی نداشتیم جز اینکه به سمت تولید قدرت پیش برویم، چرا که در دنیا قانون جنگل حاکم است و آنچه افتخارها را رقم می‌زند، تکیه بر توانمندی‌های ملی است که علمدار این مکتب و این تفکر نیز «شهید سلیمانی» است که امروز به عنوان یک نماد مطرح است که اگر توانستیم بر روی پای خودمان بایستیم و پوزه ابرقدرت‌های غربی را در منطقه به خاک بمالیم، به خاطر ایمان به وعده‌های خداوند، تکیه بر توانمندی‌های داخلی و تلاش و تدبیر بوده است.  

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: در نقطه مقابل، تفکری که چنین باوری ندارد، حالا بعد از هشت سال سعی دارد از شرمندگی خودش بکاهد، اما مردم تجربه تلخ این سبک مدیریت کشور و اعتماد به غرب را از یاد نخواهند برد.  

نظر شما