شناسهٔ خبر: 169386 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعضای شورای شهر تهران: برای شهرداری نامحرم ایم/سامانه شفافیت، شفاف نیست

شورای شهر اعضای شورای شهر تهران ضمن تذکر به حناچی اعلام کرده اند، اعضای شورا هر چقدر به پایان دوره مدیریت شهری نزدیک می‌شوند نامحرم تر شده اند و لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت‌کنندگان واکسن به طور کامل اعلام شود.

به گزارش «نماینده»  حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به شهردار پایتخت درباره نحوه اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت اظهار داشت: اینکه صرفا کدملی و منطقه محل خدمت حدود ۱۶۰۰ نفر از ۲۷۰۰ نفری که واکسن کرونا به آنها تزریق شده اعلام شود چه نسبتی با شفافیت دارد و کجای این اقدام شفافیت است.

وی افزود:‌ آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره‌ کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند، طبق آنچه که از اسامی در سامانه شفافیت عنوان شده همچنان امکان تشخیص اینکه دریافت‌کننده واکسن جزو اولویت‌ها بوده یا خیر وجود ندارد و لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت‌کنندگان واکسن به طور کامل اعلام شود.

تأکید بر ضرورت تزریق واکسن کرونا به پاکبانان افغانستانی 

این عضو شورای شهر تهران گفت: اگر واکسیناسیون بر اساس عناوین شغلی صورت گرفته است دیگر نباید میان پاکبان ایرانی و غیرایرانی تفاوتی وجود داشته باشد طبق آنچه که پیگیری کردم ظاهرا اتباع افغانستانی به دلیل نداشتن کدملی امکان استفاده از واکسن را ندارند که لازم است دولت هر چه سریع‌تر تدابیری را اتخاذ کند.

نظری تصریح کرد: چگونه نداشتن کدملی مانع از دریافت واکسن می‌شود اما مانع از انجام کارهای سخت نمی‌شود اگر قانوناً نمی‌توان به پاکبانان افغانستانی واکسن دریافت کرد آیا می‌توان آنها را قانوناً مشغول به کار کرد.

وی بیان داشت: چرا روند نظارت بر واکسیناسیون به گونه‌ای انجام شده که افرادی هرچند انگشت شمار، بتوانند واکسن را به شکل خارج از نوبت و خارج از اولویت دریافت کنند؟ لازم است حتما با مقصرین برخورد جدی شده و گزارش دقیق آن به اطلاع مردم برسد، تا پس از این دیگر هیچ یک از افراد در مجموعه شهرداری اجازه چنین تخلفی را به خود ندهند.

نظری گفت:شهرداری تهران باید توضیح دهد که چرا به تذکرات قبلی بنده که طی دو نوبت در صحن شورا خواستار اعلام اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری شده بودم و می‌توانست نقشی پیشگیرانه داشته باشد پاسخی نداد؟ نتیجه بی‌توجهی به آن تذکرات را طی هفته گذشته مشاهده کردیم. آیا بهتر نبود شهرداری تهران پیش از واقعه به فکر پیشگیری از آن می‌افتاد و خودخواسته اسامی را اعلام می‌کرد؟

اعضای شورا نامحرم اند؟

علی اعطا سخنگوی شورای شهر هم درباره این موضوع در تذکری به حناچی گفت: متاسفانه به نظر می‌رسد هر چقدر به پایان دوره مدیریت شهری نزدیک می‌شویم اعضای شورا نامحرم تر می‌شوند، کدامیک از اعضای شورای شهر لیست اسامی دریافت کنندگان واکسن را دریافت کرده اند.

وی افزود: هیات رئیسه شورا نسبت به نماینده مردم از حقوق آنها دفاع نکرده است و در مقابل نامحرم دانستنش واکنشی نداشته است همچنین از  معاون شهردار در امور شورا خواستارم در مهلت مقرر پاسخ قانع کننده‌ای بدهند تا اقدامی در طرح سوال و تذکر به شهردار فراهم نشود.

سخنگوی شورای شهر بیان داشت: تخلفاتی مشاهده شده و برخورد هم شده و فرض را بر صحیح بودن مطالب می‌گذاریم که ابعاد بیشتری ندارد اما من دو نکته را به صورت تلفنی به آقای حناچی گفته‌ام که درواقع در این موضوع مساله سلب اعتماد عمومی بود.

وی گفت: زمانی سلب اعتماد عمومی اتفاق می‌افتد که اول دیگران نسبت به تخلفات واکنش نشان دهند و بعد ما بپذیریم. حال سوال اینجاست که چرا شهرداری راسا وارد عمل نشد تا قبل از آنکه موضوع در برخی از رسانه‌ها افشا شود. به آن بپردازد؟

لزوم تشریح تغییرات ساختاری و عملکردی در تامین منابع پایدار سال ۹۹

محمود میرلوحی عضو دیگری از شورای شهر هم در تذکری به حناچی گفت: اطلاع دارید که طبق ماده دوم طرح جامع درآمدهای پایدار مصوبه شورا منابع پایدار دارای تعریف معینی شامل تداوم پذیری، مطلوب بودن و انعطاف پذیری است تا برای وصول آن، بتوان برنامه ریزی های اجرایی لازم را تعریف کرد.

وی افزود: به رغم اینکه چند بار از همکاران خواسته‌ام که مبتنی بر تعریف معین و مقایسه عملکرد شهرداری در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۹ مشخص کنند که طی دوره پنجم چه تغییری در ساختار و عملکرد شهرداری در حوزه تامین منابع پایدار حاصل شده است، متاسفانه با اظهار نظرهای غیر کارشناسی منابع پایدار سال ۱۳۹۵ را ۲۰ درصد و سال ۱۳۹۹ را ۳۰ درصد اعلام کرده‌اند.

میرلوحی افزود: در حالی که صرفاً تفاوت تملک دارائی مالی دو سال مذکور به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان است و معلوم نیست تغییر رویکرد مدیریت شهری پنجم در اجرای طرح تفضیلی در مقایسه با روال شهر فروشی و باغ کشی دوره قبل در کجا منظور شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: لذا انتظار دارم شهردار تهران دستور دهد تا اصلاحات کارشناسی انجام و گزارش آن جهت اطلاع شورای شهر تهران اعلام گردد.

نظر شما