شناسهٔ خبر: 169366 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

بهترین راه برای مصونیت عربستان از تهاجم بیگانه، روابط حسنه با همسایگان است

موسوی لارگانی عضو هیأت رئیسه مجلس معتقد است راستی‌آزمایی عربستان در ابراز تمایل برای برقراری روابط با جمهوری اسلامی بسیار مهم است چرا که در سنوات گذشته بعد از یک سری اقدام‌های مشابه، به نوع دیگری عمل کرده است؛ با این حال جمهوری اسلامی از توسعه همکاری‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش «نماینده» سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تلاش عربستان برای برقراری روابط مجدد با ایران بعد از شکست یمن و پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، گفت: تمامی این موضوعات با یکدیگر در ارتباط هستند؛ عربستان بعد از شکستی که در یمن خورد و عدم توانایی ترامپ در به زانو درآوردن جمهوری اسلامی، اکنون تلاش دارد تا فصل جدیدی از روابط را با ایران آغاز کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سیاست نظام جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی، برقراری روابط حسنه با همسایگان به ویژه مسلمانان است، یادآور شد: با این حال راستی آزمایی تصمیم عربستان برای برقراری روابط بسیار مهم است.

وی افزود: این کشور در سنوات گذشته نیز تمایل های مقطعی برای برقراری روابط با ایران داشته اما به نوع دیگری عمل کرده است لذا معتقدیم اگر رفتار بن سلمان واقعی باشد اکنون بهترین زمان است که ملت های منطقه دست به دست یکدیگر داده و مانع حضور ابرقدرت ها در منطقه شوند.

موسوی لارگانی در ادامه جایگاه عربستان را به دلیل دارا بودن ذخایر نفتی برای کشور آمریکا حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: با این حال آمریکا در سختی ها از عربستان حمایت نکرد و همچنان این کشور را به منزله گاو شیرده می بیند و سیاست های خود را به آنها دیکته می کند که حمله به یمن نمونه آن بود که باعث شد درآمد مسلمانان صرف کشتار مسلمانان دیگر شود.

 عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان بهترین راه برای مصونیت عربستان از تهاجم بیگانه را برقراری روابط حسنه با همسایگان دانست و خاطرنشان کرد: اگر ایران بتواند صلحی در سطح منطقه(نه تنها با عربستان) که ملت های آنها با یکدیگر مراوده دارند، ایجاد کند بسیار در توسعه کشورها تأثیر خواهد داشت.

نظر شما