شناسهٔ خبر: 169163 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در هیئت نظارت شهرستان ها

محمد رضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها از ثبت نام نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در ششمین دوره انتخابات شوراها خبر داد و گفت: بر اساس آمار بیشترین سطح استقبال در روستاها بوده است.

به گزارش «نماینده» سید حمید رضا کاظمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس آمارها  نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها ثبت نام کردند که نسبت به دوره قبل افزایش داشته ایم.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: در دوره های چهارم، پنجم، ششم انتخابات شوراهای اسلامی شهر به ترتیب ۴۴ هزار نفر، ۵۵ هزار نفر و ۵۲ هزار نفر ثبت نام کردند که نشان می دهد میزان استقبال مشابه ادوار گذشته بوده و اختلاف چندانی نسبت به سال های قبل ندارد.

وی افزود: از طرف دیگر برخلاف انتخابات شوراهای شهر شاهد افزایش ثبت نام ها در روستا بودیم به گونه ای که ۲۴۵ هزار نفر برای کاندیداتوری اعلام آمادگی کردند؛ در حالی که در دوره پنجم این عدد ۲۳۱ هزار نفر بوده است.

کاظمی بیان کرد: با توجه به تمدید ثبت نام انتخابات شوراهای روستاها تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه و بالا بودن  حجم کار فرآیند بارگذاری اطلاعات داوطلبان در سامانه به پایان نرسیده به همین دلیل امکان افزایش آمار وجود دارد.

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت نظارت شهرستان ها

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها گفت: بررسی صلاحیت ها در هیئت های اجرایی استان ها به پایان رسیده و نتایج به هیئت های نظارت شهارستان ها ارجاع شده است.

وی یادآور شد: پس از اعلام نظر نهایی صلاحیت داوطلبان از سوی هیئت نظارت شهرستان ها، رسیدگی به اعتراضات در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انجام می شود.

کاظمی عنوان کرد: بررسی صلاحیت داوطلبان از دیروز در هیئت های نظارت آغاز شده و کاندیده های رد صلاحیت شده می توانند پس از اعلام نتیجه نهایی به هیئت نظارت استانی اعتراض کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون انتخابات شوراها داوطلبان در صورت اعتراض به نظر هیئت نظارت استانی می توانند اعتراض خود را به هیئت مرکزی ارسال کنند تا به آن رسیدگی شود.

نظر شما