شناسهٔ خبر: 169157 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

قوی شدن ایران در گرو افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای است/ دنیا در چند کشور غربی خلاصه نمی‌شود

سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سطح همکاری‌های منطقه‌ای سبب قوی‌تر شدن کشورمان می‌شود.

به گزارش «نماینده» علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت سفر ظریف، وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه، گفت: نمی توان دور کشور را دیوار کشید، لذا اصل در سیاست خارجی مبتنی بر برقراری ارتباط با همه کشورها مگر رژیم های متجاوز مانند اسرائیلی ها است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همکاری های منطقه ای می تواند انحصار ارتباط با تعداد خاصی از کشورها را بشکند زیرا برخی دنبال این مهم هستند.

وی با اشاره به اینکه افزایش سطح همکاری های منطقه ای سبب قوی تر شدن کشورمان می شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که متاسفانه طی سال های اخیر عده ای دنیا را در چند کشور اروپایی خلاصه کردند و خیال کردن اگر آنها قهر کنند، کشور دچار آسیب می شود که تفکر اشتباهی بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: روابط ایران با کشورهای همسایه و آسیایی باید بر اساس اصول عزت، حکمت و مصلحت گسترش باشد لذا چنین اقداماتی می تواند تاثیر خوبی به همراه داشته باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قطعا باید به سمت انعقاد تفاهم نامه های همکاری دوجانبه یا چندجانبه با کشورهای مختلف خصوصا منطقه گام برداریم تا شاهد خنثی سازی تحریم ها باشیم.

نظر شما