شناسهٔ خبر: 169104 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

۵ رشته برتر برای تحصیل در کانادا

تبلیغ ممکن برای شما سوال باشد که کانادا برای تحصیل در چه رشته‌هایی مناسب است؟ در اینجا ۵ مورد از محبوب‌ترین رشته‌هایی که دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل انتخاب می‌کنند را برای شما معرفی کرده‌ایم.

ما با جمع‌آوری داده‌ها و بررسی آن‌ها دریافتیم که کدام دوره‌ها توسط دانشجویان بین‌المللی در کانادا بیشتر جستجو می‌شوند و پنج رشته زیر در بین دانشجویان بین‌المللی محبوب‌ترین هستند. اما چرا؟

تحصیل بهداشت و پزشکی در کانادا

تعجب‌آور نیست که بهداشت و پزشکی از محبوب‌ترین دوره‌ها در نظر دانشجویان برای تحصیل در کانادا است. پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی محبوب‌ترین برنامه برای دانشجویانی است که به دنبال تخصص هستند. این برنامه به ویژه با چشم انداز شغلی امیدوار کننده و حقوق بالا، یک برنامه کاملاً مطلوب است. همچنین همیشه تقاضای زیادی برای متخصصان پزشکی در سراسر جهان وجود دارد که به این معنی است که پس از فارغ‌التحصیلی احتمالاً کار پیدا خواهید کرد و در این زمینه نگرانی نخواهید داشت. با توجه به اینکه کاریابی می‌تواند برای بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان نگران کننده باشد، مزیت تحصیل در رشته پزشکی در کانادا در داشتن یک مسیر شغلی امن و پایدار است.

بطور کلی دوره‌های پزشکی بسیار رقابتی هستند و کانادا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، اگر موفق به کسب نمرات لازم شوید، به برخی از بهترین منابع آموزش‌های پزشکی در جهان دسترسی خواهید داشت. برای یافتن اطلاعات لازم و نیازمندی‌های ورود به این رشته می‌توانید وارد سایت موسسات آموزشی کانادا شوید.

تحصیل مهندسی در کانادا

پس از بررسی داده‌ها مشخص می‌شود که مهندسی دومین رشته محبوب برای تحصیل در کانادا است. با توجه به اطلاعاتی که ما کسب نمودیم، محبوب‌ترین دوره‌ها مهندسی هوا و فضا، مکانیک و مهندسی فناوری می‌باشند. بطور خاص مهندسی هوافضا در کانادا با حقوق متوسط سالانه ۸۹،۷۰۰ دلار یکی از ۲۵ شغل برتر کانادا است. اگر به دنبال یافتن کار هستید یا قصد دارید پس از فارغ‌التحصیلی چند سال در کانادا بمانید، کانادا گزینه ویزای سه ساله کار پس از تحصیل را به شما ارائه می‌دهد. این مدت زمان در مقایسه با سایر مقاصد مهاجرتی بسیار سخاوتمندانه است و در هنگام درخواست اقامت دائم نیز انعطاف بیشتری به شما می‌دهد.

تحصیل تجارت و مدیریت در کانادا

برخی از برترین دوره‌های مربوط به تجارت که توسط دانشجویان بین‌المللی در کانادا دنبال می‌شود شامل مدیریت، مطالعات بازرگانی و حسابداری است. یک مزیت عمده‌ی این رشته‌ها تنوع بسیار و مهارت‌هایی است که در این دورهها می‌آموزید و می‌تواند برای بسیاری از موقعیت‌های شغلی مختلف و شرکت‌ها مناسب باشد. یک مدیر بازرگانی در کانادا بطور میانگین می‌تواند ۸۵،۰۰۰ دلار در سال درآمد داشته باشد، این مقدار برای یک حسابدار ۵۷،۰۰۰ دلار است، در نظر داشته باشید که این مبالغ با افزایش سابقه کار نیز افزایش خواهند یافت. شما همچنین ممکن است پس از پایان دوره کارشناسی قصد دریافت مدرکی در تجارت و مدیریت مرتبط با رشته اصلی خودتان را داشته باشید، این یک مسیر معمول در تحصیل تجارت است، برخی از موقعیت‌های شغلی نیز بصورت اجباری نیاز به چنین مدارکی دارند.

تحصیل علوم کاربردی و محض در کانادا

علوم کاربردی بر فناوری و مهندسی متمرکز است در حالی که علوم محض بر تئوری‌ها متمرکز هستند و اغلب در آزمایشگاه مطالعه می‌شوند. تقاضای جهانی در این زمینه از علوم رو به رشد است. در هر کجای دنیا که باشید، تقاضا برای دانشمندان زیاد است، زیرا که جهان همواره به ایده‌ها و نوآوری‌های جدیدی نیاز دارد، اما این بدان معنا نیست که شما باید یک روپوش سفید بپوشید و در آزمایشگاه کار کنید. نقش‌ها و موقعیت‌های شغلی متنوعی برای دانشمندان وجود دارد، از جمله برنامه‌ریزی شهری و آموزشی که ممکن است در نگاه اول در نظرتان نیاید. شما به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی در کانادا می‌توانید سالانه برای مشاغل سطح متوسط ۵۶،۵۵۰ تا ۹۰،۰۰۰ دلار کانادا حقوق دریافت کنید. برای یک موقعیت شغلی در مهندسی پزشکی در کانادا، می‌توانید انتظار پرداخت سالانه ۵۵،۰۰۰ دلار را داشته باشید.

تحصیل مطالعات رسانه‌ در کانادا

مطالعات رسانه اغلب شامل ساخت فیلم، راه اندازی وب سایتهای شخصی، تجزیه و تحلیل روزنامه‌ها و طراحی مجلات است. اما چرا کانادا را برای این دوره‌ها انتخاب کنیم؟ چهار موسسه در کانادا در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان برای مطالعات ارتباطات و رسانه قرار دارند، این چهار موسسه شامل دانشگاه‌های تورنتو، مک گیل، بریتیش کلمبیا و مونترال می‌باشند. دوره‌های خلاقی در این دانشگاه‌ها برای افرادی که می‌خواهند در صنعت رسانه مانند روزنامه نگاری، فیلمبرداری، بازاریابی دیجیتال و انتشارات به عنوان شغل حرفه‌ای فعالیت کنند، وجود دارد. مطالعه رسانه یک زمینه بسیار محبوب و رقابتی در کانادا است که برای دریافت پذیرش از شما انتظار می رود تجربه کاری مرتبط در این زمینه را دارا باشید. با ظهور رسانه‌های دیجیتال تقاضای فزاینده‌ای برای افرادی که مهارت ارتباط آنلاین دارند، وجود دارد که برای هر شرکتی حیاتی است. به همین دلیل رشته مطالعات ارتباطات و رسانه یکی از رشته‌های پرتقاضا در سراسر جهان بشمار می‌رود.

نظر شما