شناسهٔ خبر: 168957 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند

حجت الاسلام سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در ۲۰ سال گذشته مجلس هیچ نقشی در سیاست خارجی نداشت، اما الان برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند.


به گزارش«نماینده» حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مجلس یازدهم در سال گذشته، گفت: در مجلس یازدهم چند کار مهم و راهبردی انجام شد که در تاریخ پارلمان و کشور باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مهمترین کاری که در این مجلس رخ داد بازگشت مجلس به راس امور بود، اظهار کرد: به طور مثال در ۲۰ سال گذشته مجلس هیچ نقشی در سیاست خارجی نداشته، اما الان برعکس این موضوع اتفاق افتاده است و پارلمان برای سیاست خارجی ریل گذاری می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، مجلس برای دولت و وزارت خارجه مسیری را تعریف کرد که بر اساس آن در برجام حرکت کنند و در مقابل طرف‌های غربی قدرت چانه زنی بالایی را داشته باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره اولویت‌های قوه مقننه در سال آینده اظهار کرد: در جلسات هیئت رئیسه با روسای کمیسیون‌ها اولویت بندی‌ها برای سال آینده انجام شده است که از جمله آن‌ها اصلاح آیین‌نامه داخلی و بحث رفع تحریم‌ها بوده که هر کدام از این موارد داری زیر مجموعه‌های است.

نظر شما