شناسهٔ خبر: 168928 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس حوزه ریاست مجلس: تغییر آرایش و بازآفرینی بسیج در فضای مجازی ضروری است

نگاهداری رئیس حوزه ریاست مجلس گفت: بروز بودن و هوشیار بودن نسبت به جامعه و موضوعات نوپدید برای بسیجیان اهمیت دارد لذا در زمانی که فضای مجازی حساسیت دارد، بسیج باید بر اساس این پدیده تغییر آرایش داده و بازآفرینی کند.

به گزارش «نماینده» بابک نگاهداری مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی بسیجیان مرکز قوه مقننه با رویکرد نقش آفرینی بسیج در حل مسائل کشور که امروز(چهارشنبه، ۲۷ اسفندماه) در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: بسیج یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است.

رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بسیج نهادی صرفا محدود به یک حوزه مثلا نظامی یا دفاعی نیست، عنوان کرد: این نهاد یک رویکرد در همه عرصه ها بوده که باید فعال باشد و نمونه آن بسیج دفاعی، اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، علمی و غیره است.

وی افزود: بسیج قوه مقننه با درک صحیح از جایگاه بسیج، در حوزه های مختلف طراحی هایی داشته که نمونه اقدامات آنها در حوزه فرهنگی، کتابخانه مجلس و حوزه اقدامات خَیّرانه در جامعه مشهود است.

نگاهداری در ادامه بسیج را نهادی محدود به یک جغرافیا ندانست و افزود: تجربه حزب الله، انصارالله، الحشدالشعبی و سایر نیروهای این چنینی در منطقه، نمونه ای از ترویج فرهنگ بسیجی است؛ فرهنگ بسیجی نیز شامل اقداماتی است که یک بسیجی را با سه مؤلفه از سایر کارمندان حوزه اداری متمایز می کند.

مشاور رئیس مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به مولفه های یک بسیجی عنوان کرد: بصیرت به معنای هوشمندانه عمل کردن و ولایت پذیر بودن؛ اخلاص به معنای حرکت در مسیر درست با خلوص نیت و عمل جهادی به معنای صرفا حرف از فرهنگ بسیجی نزدن بلکه عمل کردن؛ از جمله مولفه هایی است که بسیجی واقعی را نشان می دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: به روز بودن، روزآمد بودن و هوشیار بودن نسبت به مسائل روز جامعه و موضوعات نوپدید برای بسیجیان اهمیت دارد لذا در زمانی که فضای مجازی حساسیت دارد، بسیج باید بر اساس این پدیده تغییر آرایش داده و بازآفرینی کند.

نگاهداری ادامه داد: سازمان های اداری دیوانسالار هستند که در این میان بسیج باید نهادی چابک باشد و واکنش سریع نسبت به مسائل نشان دهد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه بسیجیان قوه مقننه باید فرصت مجلس یازدهم را غنیمت شمارند، خاطرنشان ساخت: رئیس مجلس و مدیران وی بسیجی هستند و دکتر قالیباف نیز بر حمایت از فعالیت های بسیج در قوه تأکید دارد لذا از این ظرفیت و از ظرفیت حضور نمایندگان جوان انقلابی که روزی در بسیج فعالیت می کردند، استفاده شود.  

نظر شما