شناسهٔ خبر: 168830 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور صرفاً تا زمانی که اظهاراتش مطابق قانون باشد مورد حمایت است

مقتدایی// نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اظهارات حسن روحانی درباره برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها توسط آمریکا گفت: رئیس‌جمهور صرفاً تا زمانی که اظهاراتش مطابق با قانون باشد مورد حمایت است، و الا مطابق قانون مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش«نماینده» عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر برداشته شدن گام به گام تحریم‌ها توسط آمریکا گفت: برجام به ما ثابت کرد که طرف غربی حتی به امضای خود هم متعهد نیست و نباید به آن اعتماد داشت.

وی افزود: مجلس یازدهم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را به تصویب رساند که در آن در مورد متخلفین از قانون جرم‌انگاری شده  است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: اظهارات و اقدامات آقای رئیس جمهور، تنها تا زمانی که مطابق با قانون باشد مورد حمایت است و الا همان طور که گفتم در اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها جرم‌انگاری شده و مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

مقتدایی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور نباید بر اساس رویاهای خود تصمیم‌ بگیرد و اظهارنظر داشته باشد بلکه باید تصمیماتش مطابق با واقعیات باشد و با شناخت کامل در مورد مسائل تصمیم بگیرد.

وی افزود: ما به دنبال ارتباط با کشورها هستیم ولی در همه ارتباطات باید عزت ملت ایران حفظ شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ما در کشور در مورد مذاکرات هسته‌ای و توافقمان در این باره با غرب یکصدا هستیم و آن هم عمل در برابر عمل است و لاغیر.

نظر شما